Onko liitin 26 tyhjä,siis ei ole johtoa?
Jos asia on näin niinkuin valokuvasta näyttäisi niin vedä 26 liittimestä johto releen K4/
1411 liittimeen.Siinä on nyt yksi johto mutta mahtuu kaksikin.
Eli rele K4/12------>25
ja K4/
14 11 ------>26
edit:tee kytkentä liitekuvan oikeassa alareunassa olevan periaatekuvan mukaan
Noista uusista kuvista ei ihan tarkasti nähnyt että onko K4-rele varmasti sellainen jossa on myös NC-kärki, joka siis on liitännässä 12. Ja onko tuo oranssi rele vain painettu tuohon kantaan? Jos näin on, ja rele on vaihtavaa mallia niin herää epäilys että releen nasta/jalka olisi asennettaessa taipunut releen alle. Kuka uskaltaa vahvistaa että releen voi nyppästä irti tarkistusta varten vai uskallatko kokeilla itse?
Tämä on helpointa tarkistaa kompressorin seistessa mittaamalla ohmilla K4 releen liittimet 12 ja
14 11 siten että toinen mittapää on 12 liittimen ruuvinkannassa ja toinen
14 11 liittimen ruuvinkannassa.
Mittarin pitäisi näyttää 0,0 ohmia,jos ohmimäärä on yli 10 ohmia niin sitten releen tarkistus Opationin ylläolevan ohjeen mukaan
Tuon releen pitäisi olla yhdellä vaihtokoskettimella oleva pistokantarele ja niinkuin Opation tuossa sanoo niin releen kosketinpiikit on hyvin ohuet ja taipuisat.Jos relettä laittaessa relepohjaan joku piikeistä ei menekään pohjassa olevaan reikään vaan taipuu niin sitä ei edes tunne kun releen painaa paikoilleen.
Tietenkään tuo taipunut piikki ei yhdistä relepohjan kontaktia releeseen ja on täysin mahdollista että sinulla vika onkin tuossa.Mutta mittaa ensin ohmilla ja jos ohmimäärä on yli 10 niin sitten rele on irroitettava.