Lässää voidaan ohjata ihan yhtä hyvin kesällä ylä tai alan mukaan, ainoastaan asetus arvoilla on väliä. Ja muistakaa, kompura käy kesällä tunnin päivässä, sen suhteen on aivan sama kulutuksen kannalta mitä asetukset ovat.
Itse ajaisin kesäasetuksilla, koska en viitsi ostaa uutta kompuraa ennen kuin on pakko. Jos ajaisin omaani talviasetuksilla niin kompura pysähtyisi aina painekatkaisuun. Se ei liene tervettä. T-malliakin kannattaa ajaa kesäasetuksilla, piste.
Kesäasetukset on nyt koeponnistettu foorumilaisten toimesta jo 7 vuotta sitten. Itselläni oli aina kesäasetukset, mutta nyttemmin aurinkokeräinten laiton jälkeen ei kesäasetuksille ole ollut tarvetta.
Sanoisin kyllä että tuo T-malli käyttäytyy samaan tyyliin kuin uusi V-malli, ei kuten Wanha. Mitä vikaa on esimerkiksi minun asetuksissa, Yla_min 44, Ylä_ero 6. Ala_min 30 ja alaero 8. Näillä se starttaa kun ylävaraajan lämpötila on 41 astetta ja stoppaa kuin 47, ei todellakaan ole puhettakaan painekatkaisusta.
Sano mikä olisi parempi kesäasetus, niin kaivan logeista trendin jossa sen tyrmään

. Toki voisin laittaa vaikka alamin 39 ja alaero tuo sama 8 niin stoppaa taas 47 asteessa, eli aivan sama, mutta tällä asetuksella pöntössä on vielä reserviä joten tulee lyhyempi käynti jakso. Itsekin olen joskus aikaisemmin ajanut kesäasetuksella, mutta niillä kompura starttaa turhan aikaisin, ylhäällä on vielä lämpöä. Tuossa uudessa V-mallisahan tuo alavaraaja laskee veden käytön aikana ennen ylävaraajan laskua.