Olen itsekin kuin klapulla päähän lyöty

4 asteen yöpudotuksella ajetaan. Alaminimi on 22 astetta. Alaero on 10 astetta. Yläminimi 37 astetta ja yläero 3 astetta.
Kun kone on lepotilassa niin silloinhan ajetaan vettä käyrä miinus neljä astetta. Ja vissiin tällöin myös se Oumanin suojaus (alaminimi seuraa lämpökäyrää) seuraa vallitsevaa tilannetta. Eli alalämpö saa painua tosi alas ennenkuin kone saa käynnistykäskyn. Käynnistyskäsky voi tulla jopa yläminimin putoamisesta 37 asteeseen.
KOMPURA KÄYNNISTYY
Nyt kone tietysti vetää sitä korkeampaa käyrää ja lataa lattiaan. VOISIKO nyt olla tilanne että Ouman haistaa että alaminimi on liian alhaalla (suojaus) ja kone käykin jonkun muun luvun perusteella sen plus 10 astetta kuin sen alkuperäisen (22).
Täytyy tuossa jossakin vaiheessa kokeilla jotain muita asetuksia, mutta onhan tämä uskomatonta. Kävin tuossa edellisen käyntijakson aikana mittailemassa loppujakson lämpötiloja IP-mittarilla putkien pinnoista (eristysnauhan pala paljaalla kuparilla) ja L1 piirin lämpötilat oli jotain +26.3 paluu, 32 astetta meno. L2 (kosteat) +27.2 paluu, 32.2 astetta meno. Kestäähän se tietty ladata kun ladattavana on 2x130m2 8-10cm paksu betonikakku.
Sisälämppömittariakin on tullut kytättyä. Ei juurikaan heilu, vaan kököttää 21.4-21.8 asteen välillä. Minusta se vaihtelee tuon verran jo kun laittaa ruokapöydän päälle halogeenivalot päälle.
Maaliuoshan tässä vetää aika kylmäksi eli ei se yli 20kW ilmaiseksi tule. IP-mittari näytti -0.5 astetta miinusta tulevalle nesteelle. Ei ole ikinä ollut noin kylmää. Jännää huomata myös että paisuntasäiliössä nestepinta on varsin matalalla käyntijakson lopulla, mutta nousee yli 10cm kun liuos lämpenee tauolla (aurinkopumppu kierrättää maapiiriä).
Sitten vielä semmoinen juttu että tämän pitkän käyntijakson aikana varaaja tuntuu latautuvan paljon täydellisemmin kuin lyhyillä käyntijaksoilla. Asia, jota ihmettelin jo aurinkokeräinten kanssa, kun ammeen täyttö ei heilauttanut ylälämpöjä juuri mihinkään. Tämä asia vaatii vielä vähän tutkimista.
SE vastaus: Pelkkä Opation modaus 4 astetta ja käyrää nostettu 4 astetta.
Lisäys: pyörittelin vähän tuota
http://www.pauna.net/Laskentakaavat/V9+maal%e4mp%f6+optimointi.xls ja noinhan siinä taitaa käydä, eli ajetaan joka tapauksessa alalämpö käyrä plus 5 asteeseen...ja se kun on käyntijakson aikana se korkeampi tjmv.