Nyt kun sulla on se painemittari niin katsopa vielä, että huojuuko myös höyrystymispaine vai pelkästään lämpötilamittaus? Mulla nimittäin tämän hetkisillä säädöillä kylmäaineen lämpötila höyrystimen jälkeen heittelee välillä n. 1K vaikka painemittarin viisari pysyy vakaana. Ymmärtääkseni ei kuitenkaan ole kyse huojunnasta, koska sen pitäisi näkyä paineessa.
Painemittaus ei huojunut
Niin... ainakin mun logiikka sanoisi, että lauhtuminen olisi täydellisempää nopeammalla virtauksella, mutta eipä tuo kyllä mulla vaikuttanut juuri mitään (2 -> 3).
Tämä pitää testata
En oikein osaa sanoa kun toisaalta alhainen lauhtumispaine suhteessa Lat_OUT lämpötilaan kertoilee, että lauhtuminen olisi hyvällä mallillaan. Siis jos mun härveliin verrataan niin mulla on alijäähtymistä hieman enemmän ja sulla lauhtumislämpötila on suurinpiirtein saman verran matalampi. Musta alempi lauhtumislämpötila on kuitenkin tavoiteltavampi asia.
Höyrystymislämpötila sulla taas on alempi suhteessa kaivolta tulevan viinan lämpötilaan eli vetääkö siitä sitten johtopäätöksen, että höyrystin olisi alimitoitettu? Vai paisuntaventtiilin suutin? Vai aiheuttaako tuo esilämmitin sen, että suora vertailu ei oikein onnistu?
Lähinnä tulee mieleen, että mitä se alhainen alijäähtyminen haittaa jos painetasot kuitenkin on kohillaan? Sama pätee tulistumiseen. Eli alijäähtyminen ja tulistus molemmat mahdollisimman alas niin painesuhde on mahdollisimman matala ja sitä kautta COP korkea, eikös?
Minulla saattaa olla pienempi suutin kuin sinulla. Meillähän on sama kompressori ZH21 ? L-Ässän nimellisteho on 7kW, sinulla 8 kW?
Tyytyväinen olen laitteiston toimintaan
Ainoastaan esilämmittimen toiminta ihmetyttää,
kaasu lämpiää 6 --10C
ja sitä lämmittävä neste jäähtyy vain n. 0,5C
Jos mittaukset näyttävät oikein, selitys tähän olisi se, että esilämmittimelle menevän lauhteen seassa on vielä lauhtumatonta kylmäainetta
ATS