Tuo shuntti lienee lämmitysjärjestelmään piirretty sen takia kaikkiin tuon varaajan kaavioihin, että esim. aurinkolämmöllä varaajan lämpö voi nousta kovasti yli pyynnin. Jos varaajaa lataa pelkällä MLP:llä niin sitä ei tosiaan tarvitse, joskin kannattanee asentaa käsisäätöisenä varalle jos järjestelmää meinaa joskus laajentaa muihin lämmönlähteisiin.
NiinNo jos kuvittelee jotain lisäkkeitä joskus laittavansa...tässä lieneen laitettu tuo paketti koska kiertopumppu kumminkin on ajateltu tarvittavan LV-jaksojen aikaista kiertoa ajatellen, lieneeköhän hinnoittelu semmonen että ei paljon eroa laittaako tuo paketti tai pelkästään pumppu. Onkohan shuntin pumppu 'Autoadapt' tyyppinen?
On tuosta shuntista se etu että jos siihen GTV nyt saatais varastoitua energiaa, niin laskevilla ulkolämmöillä shuntti hoitaa ettei patterit saa liian lämmintä...jos tuo pieni 'jälkilämpö' haitaksi olisi...tuskin on haitta.
Mahtoiko se tässä kohteessa olla käsisäätöinen tosiaan, ON SE, vaikkakin tässä ketjussa taitaa kohteita olla kymmeniä

Tällä kaavaa se on kytketty, paitsi että tuo 3-tie vena on käsi käytöllä = täysin auki.
Jos siellä on tuo shunttisysteemi valittuna ohjauksesta niin yksi kysymys on että muuttuuko MLP:n toiminta jollakin tavalla erilaiseksi invertterin ohjaamisen kannalta, tietääkö joku?
Tuohon kytkentään olisi mielessä montakin eri vaihtoehtoa kokeilla/kytkeä, helpohkoja tehdä - ja vaikeampia...kun viittis alkaa piirtään.

Tarttis saada Autocad versio pohjaksi niin olis helpompi muokata eri vaihtoehtoja
