Vielä "Timo Karhulle"
Minusta näyttää että sinulla on taloussähkön kuukausittainen jakauma hyvin erilainen kuin minulla. Saisitko vielä Excel-taulukkona.
- Tammikuun 2015 päiväkohtaiset kulutukset
- 6-7.1.2015 tuntikohtaiset lukemat (pakkaspäiviä)
- 29-30.1.2015 tuntikohtaiset lukemat (nollan keli)
Näistä voisi arpoa lämmitys- ja taloussähkön osuutta kokonaiskulutuksesta.
ATS
Onko tämä nyt ongelman "joukkoistamista"? On tämä vaan hieno foorumi, ei voi kuin ihmetellä. Ja erityiskiitos ATS että viitsit tulkita. Omat silmät eivät vaan löydä. Energiamittari on ollut monta vuotta ja luulen olevani mielestäni varma että yksittäistä "hiljaista kuluttajaa" ei ole. Muutama energiansäästölamppu, kaikki muut ledejä. Lattialämmitys on
- pesuhuoneessa ~3m2 (kellari)
- pukuhuoneessa ~12m2 (kellari)
- "huonosti eristetty huone" ~14m2 ("elintasosauna", rintsikan kylkeen rakennettu vanha saunatila - alapohjan eristys lienee olematon, seinät ohuemmat kuin muualla)
Tämä viimeinen saattaisi olla syyllinen jos 2013 en olisi pitänyt lattialämmitystä päällä, mutta kun olen varma että pidin sen pois 2012 kun muutimme. Aivan törkeän kylmät lattiat, joten se laitettiin päälle heti seuraavana talvena eli 2012. Tämän vuoksi uskon että se oli sekä 2013 että 2014 mukana laskuissa.
Ohessa nuo pyytämäsi Carunan luvut. Tammikuu päivinä vk2 ja vk5 tunteina (oho.. mites tunti taivutetaan monikossa suomeksi?).
4 henkeä käy suihkussa joka päivä. Sauna on varma perjantaisin klo 19, sekä isä saattaa vetäistä ad hocit sunnuntaina ja tiistaisin urheilun jälkeen. Sapuskaa tehdään ainakin 5 päivänä viikossa, ehkä 6 pitkällä juoksulla. Ulkovalot ajastimella.
Kaiken kaikkiaan olen luonteeltani sen verran "ekowarrior" että ihan näkyvästi ei hukkapäästö pääse jyllittämään. Harmi etten ole saanut vaimoa ja lapsia käännytettyä matalakulutusideologismiin - vielä