Puhuin silloin aikanaan toimittajan kanssa ja hänen mukaan kierukan teho on riittämätön ja toiminta johtuu siitä. Tiedä häntä. Takuut meni näin aika sujuvasti ohi.
Toinen harmi, mikä koneessa on kun seuraa käyttöpäiväkirjaa. Vuodessa se hukkaa 5-8 kertaa energialukemat juuri kun viikko vaihtuu. Tämä tapahtuu, kun ilma lauhtuu äkisti. Samoin se saattaa kesken viikon vähentää kompressorin käyttötuntimäärää miten sattuu. Vuoden aikana vähennys on luokka 15 % kokonaismäärästä. Tämän lisäksi totaaliset nollaukset. Kompressorin käyttötuntimittari näyttää toimivan johdonmukaisesti oikein, joten olen käyttöpäiväkirjaa verrannut siihen. Tästä oli toinenkin kirjoittanut. Tämä on varmaan jokin ohjelmistovirhe.
Viikko 53 osalta käyttötuntien laskenta käyttöpäiväkirjassa oli sekaisin myös eräässä 222:ssa joten tuo sama "ominaisuus" on kyllä ainakin kaikissa näissä vanhemmissa koneissa. Jostain syystä energianseurannasta ei ole itseltä enää hävinnyt tietoja muuten.
Mitä ilmoitukseen 07/31 tulee niin aion kyllä ilmauttaa laitteen uudestaan jos hälykset jatkuvat. (Tosín tänään eikä eilen ei ole tullut)
Jos tuo virheilmoitus tulee jatkuvasti niin nappaa sitten kuva juuri ennen kuin kone tuon ilmoituksen antaa. Voidaan sitten katsoa mistä tuo ilmoitus johtuu. Mulla on nuo raja-arvot tuossa ylhäällä joista voi katsoa mikä tuon aiheuttaa.
Tuo kierukanteho asia on sinällään totta ja olen sitä itsekin aiemmin pohtinut. Koneen kannalta epäedullisin tilanne on sellainen että varaaja on itsekseen jäähtynyt käynnistymisrajaan saakka. Tällöin saattaa olla että kerrostumia ei juurikaan ole vaan pytty saattaa olla alas asti jotakuinkin täyslämpöinen. Tällöin kun viileää vettä ei ole pytyn alaosassa niin kierukan teho on tietysti huonompi koska lämpötilaero sen ympäröivään veteen on pieni.
Periaatteessa kun jokaisessa integroidussa koneessa on sama varaaja niin tällöin pienitehoisin kone pystyy puristamaan tuon pytyn kuumimmaksi koska se tekee sen hitaammin eikä kompressoria suojaavat arvot ylity muutenkaan niin herkästi. Olen huomannut sellaisen asian että jos nuo virheilmoitukset jäävät syntymättä niin tällöin koneen toiminta on huomattavasti jouheampaa. Tällöin kone kääntää vaihtoventtiilin lämmityspiiriin automaattisesti käyttövesijakson lopuksi ja katsoo samalla onko siinä piirissä lämmitystarvetta käymällä 120sek. Jos on niin kone jatkaa sitten käyntiään lämmityspiirissä. Jos kone on pysähtynyt vaikka sen takia että maksimi menoveden lämpötila on ylitetty niin tällöin kone pysähtyy kokonaan. Huilii kompressorin suoja-ajan 10 min ja saattaa sitten käynnistyä heti uudestaan jos lämmitystarvetta on kertynyt.
Itseasiassa koko koneen toiminnan kannalta järkevämpää olisi että kone lopettaisi käyttöveden tekemisen kokonaan ja kääntäisi vaihoventtiilin ennenkuin joku raja-arvo ylityy ja kompressori sammutetaan. Koneen lämpötilojen nousunopeudesta olisi helppo päätellä että kauanko menisi aikaa että turvarajat ylitettäisiin. Siinä olisi tehtaan väelle tuotekehityksen paikka.

Itse en ole käynyt katsomassa varmaan pariin vuoteen noita koneen virhe/häiriö ilmoituksia läpi. Sinänsä jos tuolla jotain on niin nuo ovat olleet sinällään merkityksettömiä koska lämpöä on kuitenkin piisannut joka on tietysti tärkein asia.