Sorry, on mennyt ohi nämä keskustelut kaikkea muuta touhutessa...
Samalla heräsi pommarille liuta kysymyksiä 
- Oletko käyttäny mitä tuohon add-on tuohon lukemiseen?
- Mihin tietokantaan keräät dataa?
- Mikäs Viessmann Pumppu ja oletko saanu "kaikki" datarekisterit selvitettyä?
Itsellä MLP on
Model: Viessmann Vitocal 333G
Control unit: Vitotronic 200 (Type WO1C)
Ja kommunikointiin olen katsonut pohjaa osoitteesta https://community.home-assistant.io/t/viessmann-gas-heating/36026/4
- Alkuun käytin vcontrold + node-red + mqtt broker asennettuna samalla RPi3:lla, sama setti oli jo käytössä Domoticz ajoista alkaen.
-- Nykyään olen siirtynyt käyttämään vcontrold add-on:ia HASS:lla, joka kuitenkin etäohjaa samaa RPi3:sta jossa vcontrold tekee työn ja ohjaa MLP:tä.
- Tietokantana on HASS:n oma mukana asentuva sql. Vaihdoin siis docker versiosta -> HASS OS versioon jota ajelen virtualisoituna Qnap nassillani, etuna oli juurikin saada nuo add-on:t käyttöön joka docker versiolla ei onnistunut.
-- Tietokannan ja HASS OS:n backuppaus menee siis ihan Qnapin omilla backuppaus työkaluilla, otan VM:stä snapshotit päivittän ja retentio aika on säädetty poistamaan vanhat snäpärit, yms.
- MLP pumppu on sama, Vitocal 333G ja Vitotronic 200 WO1C
-- en tiedä onko ihan "kaikki" datarekisterit tiedossa, mutta ainakin yleisemmät ja ne mitä tarvitsen.
-- se datarekisterilista on kyllä aika iso ja osa rekistereistä on hämärän peitossa mitä ne oikeasti ovat ja tekevät
vito.xml ja vcontrold.xml on mun omaa "suomennostani" enklanniksi siitä saksalaisesta default conffiksesta käännettynä, omilla pienillä twisteillä... jota korjailen aina sillon kun korjattavaa huomaan

ja kyllä nuo filut voin laittaa jakoon