Juu ei, mutta kun on muutamia pikkuasioita samoinpäin 'väärin' niin voi muuttua isommaksi, toista haaraa ei kuvista oikein aukee onko tuo ero korjattu siellä vai tuplattu tjms.
Mutta kyllä syytä on kyllä varmaan enemmän muualla...
Kaksinkertainen virtaus tarkoittaa kuitenkin 4-kertaista painehäviötä. Pumpun sisuskalut levareineen ovat identtiset ja aiheuttavat paljon suuremman painehäviön kuin pari T-kappaletta. Lisäksi pumpun nostokorkeus kasvaa virtauksen pienentyessä. Noilla pumpuilla vasemman koneen n. 0,7 l/s vastaa 4,5 m ja oikean n. 0,35 l/s vastaa n. 6 m nostokorkeutta.
MLP:ltä varmaankin lähtee 28 mm putket. Minkäs kokoinen tuo T-kappale on? DN25 ei vielä ahdista yhden koneen kanssa, mutta molempien käydessä on aika pieni, mutta silloinkin jäisi sen painehäviö muutamaan kPa:han eli reilusti alle metriin nostokorkeudessa, vaikka molemmissa virtaisi 0,7 l/s eli T-kappaleen läpi 1,4 l/s.
Noin asennetusssa T-haarassa syntyy imu tuonne oikean koneen haaraan ja imu on sitä suurempi, mitä pienempi on oikean koneen virtaus. Nykytilanteessa imu on lähes 1 m nostokorkeutta.
Tuo muuten voi myös olla yksi syy, jos LJ-pumput tosiaan sammuvat (se kai on vielä epävarmaa?). Silloin vasemman koneen käydessä se imisi oikeankin läpi pienen virtauksen, jolloin oikean menolämpöanturi näkisi paluulämmön. Oikean käydessä se ei imisi vasemmasta, jolloin vasemman menolämpöanturi alkaisi näyttää alle paluulämmön ja käynnistyisi nopeammin.