Kaasua on vain kahdessa paikassa josta tullakseen, jos systeemin paine on esim sanottu 1-1,3 bar. Onnellinen tilanne on paisuntasäiliön kalvon puhkeaminen ja sen joutuu aina joskus uusimaankin. Huonoin paikka on se, että kaasu on peräisin hajonneista lauduttimesta, joka siis jo muka uusittu kerran. Tuossahan voi olla sellainen tilanne, että noita viallisia lauhduttimia on valmistunut vaikka suurempikin määrä ja aiheuttavat ongelmia jatkuvasti. Toivotaan, ettei kaasu tosiaan ole kylmäainetta, vaan muualta peräisin. Omalla kohdalla kesti 80 L painesäiliö melko tarkkaan 7 vuotta ja koputtelu tuotti melkoisen selkeän tuloksen, kun tuntui, kuin olisi turvonnutta kiinteää melonia koputellut. Venttiilistäkin tuli vain vettä ulos, kun kynnellä painoi. Höyrystimen hajotessa kaasut kertyy keruupiiriin. Liekkö nuo lauhdutin ja höyrystin rakenteeltaan samanlaisia. Kaasut ja nesteet vain eri päissä kiertokulun aikana.