Löytyi vika logintutkijan koodista, mutta oikeastaan syy etten sitä viimeksi saanut kiinni oli tuo outous etteikö F1345 tekisi käyttövettä enää ollenkaan eli syystä tai sadannesta sen logissa ei teidän käyttöveden tekoa näy sitten viime kesäkuun logien, mitä olet minulle lähettänyt.
Onko sinulla yksi master ja yksi slave kone eli 2 kpl F1345 pumppua siellä? Vai onko slaveja enemmänkin? Pystyisitkö vielä lähettämään kaikkien F1345 koneiden lokit helmikuulta 2022?
Ottaen huomioon sen että tietokoneet - ml. lämpöpumput - eivät tee virheitä, sinuna tarkastaisin kertaalleen että se on oikeasti F1345 joka tekee käyttöveden, eikä mikään ulkoinen vastus. Lokinpätkä hetkeltä jolloin olet aivan varma että juuri F1345 tekee lämmintä käyttövettä, auttaisi myös.
[edit] myöskään marraskuussa 2021 ja nyt tämä helmikuu 2022 ei lainkaan raportoi käyttöveden ala- tai ylälämpöä kuten esimerkiksi 10.7.2021 lähettämäsi logi näyttää. Jos kyseessä on sama kiinteistö ja samat Nibet, jotain piuhoja tai asetuksia on täytynyt muuttua sitten heinäkuun 2021.
Olen hallituksen pj. ko. taloissa ja olen ollut määrittelemässä ja tilaamassa ko. koneita meille.
Olen myös ainoa henkilö, joka valvoo koneita talon väestä, ja jolla on iLoq lukituksella pääsy tiloihin.
Ylläpitosopimus on koneiden toimittajalla, valvovat ainoastaan, että kaikki toimii,
saavat samat hälyt, kuten minäkin, jos jotain tapahtuisi.
Soittavat aina ensin minulle.
Huoltoyhtiö ei koske koneisiin, vain pihat kuuluu heille.
Kyse on koko ajan samasta kiinteistöstä.
F1325 /30+30 ja F1325 /25+24 Eli Master ja Slave
Kummassakin tornissa siis 2 koneikkoa päälläkkäin, ei mitään muita kilkkeitä.
Vaihtoventtiili on ulkoinen, Masterissa EP14 alakone, ei muissa, 3 koneikkoa siis tekee vain lämmitystä.
Laitteistohin EI OLE tehty mitään muutoksia alun 2 vuoden takuuajan loputtua.
Mitään johdotuksia, nettiä, sähköjä EI OLE muutettu.
Kaikissa tuotto / kulutus suureissa on mittaukset, sähköt lähes kaikkeen mahdolliseen mitataan,
tuotetut energiat mitataan, lämpöjä seurataan netin kautta, myös Uplinkin ulkopuolella,
Raspberry koneita on 8 kpl. kattilahuoneessa.
Tiedän täsmälleen, että kuuma vesi tehdään _AINA_ Nibellä!
Koska kuumaa vettä on 3000 litraa aina valmiina, ei sellaista määrää sähköllä kuumenneta 70 asukkaalle....

Kuumakaasun lämpötila kertoo aika hyvin, koska kone tekee kuumaa vettä : 115 - 117 astetta.
Keskuslämmitystä tehdessä 108 110 astetta. Nuo siis loppulämpötiloja, juuri kun kompura lopettaa.
Voin kaivella logeja,mutta siinä kestää....
-rami