Esim lämmitystä hoitaessa se toimittaa lämpöä matalammilla kaasupaineilla ja koko teholla lämmitykseen ja kuumaa vettä tehdään myös täydellä teholla ja nopeammin, kuin tulistuksen poistolla. Myös vaihtoventtiilillä saadaan käytettyä hyväksi lämmityksen matalaa lämpöä laittamalla esilämmityskierukka lämmitysvaraajaan. Joten homma on kyllä ihan molempi parempi homma. Maalämpöä voi kyllä sinänsä suositella ihan kaikille.
Tämä on ollut ikuinen väittelyn aihe täällä foorumilla!
Tässä on tulistusvaraajallisen maalämpöpumpun kaaviokuva:

Kyllä tulistuspumppu toimii ihan samanlaisilla kaasun paineilla, kuin vv -konekin.
On jotenkin virheellinen usko, että tulistuskone "kävisi kuumempana" lämmityksen kiertovettä tehdessään, kuin vaihtoventtiilikone.
Tulistuskone tekee isoon varaajaansa patteriverkkoon vaadittavan lämpöistä vettä + 2-3 astetta.
Tulistuskone syöttää tasalämpöistä vettä patteriverkostoon.
Olisi hyvä ymmärtää tulistuspumpun periaate.
Ei esimerkiksi ruotsalainen Thermia ihan noin vain turhan takia olisi ottanut käyttöönsä TWS- ja HGW tulistustekniikkaansa.
Jotain parannusta sillä on ollut tarkoituksena saada. Tosin se nostaa jonkin verran pumpun hintaa.
Vaihtoventtiilikone ilman varaajaa tai pienellä varaajalla nostaa patterien lämpötilan hiukan korkeammalle,
kuin tarvittaisiin silloin, kun pattereissa on jatkuvasti tasasainen lämpö päällä.
Tämä hiukan korkeampi lämpötila tarvitaan siksi, että silloin, kun lämpöpumppu on pysähtyneenä, jäähtyvät patterit, eivät siis lämmitä.
Nuo jäähtyneenä olo ajat on korvattava jonkin verran korkeammalla menoveden lämpötilalla pumpun käyntijakson aikana,
jotta saataisiin lämpöpattereiden keskiarvolämpötila riittävän korkeaksi, pitämään tupa sopivan lämpöisenä.
Lämmintä käyttövettä tulistusvaraajallisen lämpöpumpun ei tarvitse tehdä lämmityskaudella erikseen ollenkaan,
koska käyttövesi syntyy lämmitysveden teon aikana tulistuksen poistolla.
Lämmityksen kiertovesi tehdään COP -arvoilla noin 3,0 ... 3,5. Käyttöveden COP on taviaikaan tuo sama,
koska sitä ei tarvitse erikseen tehdä.
Tulistustekniikalla saadaan myöskin jonkin verran kuumempaa käyttövettä, kuin on mahdollista saada vaihtoventtiilitekniikalla.