Onhan mulla ulkoinen pumppu ja mainittu moneen kertaan.
Delta T on ihan sopiva 8 ollut mutta jos ulkoinen pumppu vatkaa puskurin sekaisin? Putket on tuumaisia rautaputkia eli näyttää siltä, että ulkoinen pumppu pumppaa lujaa vaikka on lähes minimillä.
Enpä katsellut aiempia kirjoituksiasi, nyt hiukan.
200 l puskuri on niin pieni, että se sekoituu helposti ... ei voi mitään, se ei ole varaaja toki volyymin lisääjä.
Oikeastaan dT ero lauhduttimella oli noin 8C kun lisäystä ei ollut käytössä. Sitten tuli lisäys niin meno lauhduttimelta laski rankasti (sisäinen pumppu nosti kierroksia?).
Nibe pyrkii automatiikalla tietyyn deltaan ja kun tuli lisää tehoa, niin delta laski ja jotta delta saavutetaan on virtausta nostettava.
Lauhdutinpumppu pyörii nyt 1% ja asteminuutit nököttää -179 kokoajan. Ei laske alemmaksi vaikka pitäisi?
Olisiko tuossa ollut tasapainotila koneen tehon ja talon kulutuksella?
Lokeista selviäisi.
Jotakuinkin 0/32C, -10/42C, -20C/52C oli sopiva käyrä. Tietenkin sisälämpötilan heittelyyn vaikuttaa asteminuutit ja kovilla keleillä varsinkin käyttövesijakso. Jos huonelämpötila on laskenut vaikka 19,5-20C kohdille niin olen käyrää käynnyt rukkaamassa, joskus tietysti turhaankin. Mutta aika tarkkaan kyseisten lukujen tapaista käyrää olen ajellut.
Voi tehdä ns. oman käyrän (0 muistaakseni) ja käyttää sitä.
Jotta pannuhuoneessa ei tarvitse rampata, niin olen yrittänyt saada asetukset niin, ettei niihin tarvitse koskea talviaikana.
Nyt enää pienennän ulkoisen pumpun kesäksi (II -> I) ja jos ollaan pidempiä aikoja pois kotoa, niin saatan laittaa käyttöveden säästö+ -tilaan.
Onko 4 asteen dT mielestänne liian suuri? Nostin hiukan kiertopumpun vauhtia, yhdessä patterissa alkaa kohina kuulua joten sitä pitäisi kai esisäätää. dT taisi pienetä pattereissa ehkä 3K:iin.
Onko tuolla niin väliä onko dT 2K vai 4K, kunhan se ei ole lähellä kymmentä?
Pyrin: Keruu dT 3C, lauhdutin dT 6C.
Patteriverkon virtaus reippaaksi, täällä rajoittaa patterien kohina. (Juuri nyt dT n. 4-5C)
Olisiko heittää hihasta joku manuaaliarvo jonka asettaisin pumpun nopeudeksi ennen kuin saan BT25 asennettua?
25-30% ... olitkin päätynyt samaan

Saatoin vastata jo vastattuihin kysymyksiinkin... en kaikkea lukenut.