Rehellinen vastaus kysymykseesi: koska mulla ei ole puristusvehkeitä 
Ei vaan; putkikytkennät on toimittajan vastuulla, säätäminen itsellä.
Siksipä putkikytkentä koko "komeudessaan" on tällainen:

Ideana oli että voi kokeilla montaa eri vaihtoehtoa, koska ei noista inverttereistä ole maailmalla vielä liikaa tietoa, ilman että joutuu putkitöihin.
Mustat rastit on palloventtiilejä, joten ihan ehdottamaasi kytkentään en pääse, mutta lähelle. Sellainen juttu tossa on että keskimmäinen tulo
on varaajan laipion alapuolella, haittaakohan se?
Viimeiset 12h oli testauksessa sellainan tilanne että lattiapiirin virtaus on selkeästi suurempi kuin latauspiirin. (Nostin ulkoisen Alpha2:n CP2 -> CP3)
+pidin säätökäyrän samana, sisälämpö pysyi samana vain paluun lämpö nousi. Ollaan varmaan saavutettu 14mm mehupillin luovutuksen rajat jo paljon ennen näitä virtauksia.
-koska kylmempi varaajassa oleva paluuvesi sekoittuu lämmityspiiriin lähtevään menoveteen joutui pumppu tekemään 2-3-astetta lämpöisempää vetta kuin mitä lämmityspiiriin meni!
-varaajan kaikki anturit näyttivät alle paluuveden lämpöä -> kv-esilämmityksestä johtuen varaaja oli tyhjempi kuin tyhjä.
->kv-syklien aikana ei varaajassa ollut yhtään lämpöä joka olis auttanut pitämään menon/asteminuutit tasaisena + tuli vielä legionellatalkoot aamuksi 
Kävin äsken laskemassa ulkoisen pumpun takas CP2:een, koska asteminuutit oli laskeneet jo -500:aan joita pumppu yritti paikata tekemällä 36-asteista vettä, pyynti on 33.5
(ulkona viimeisen 12h keskiarvo -24.1)
Näiden kahden testin välillä (ll-piirin virtaus pienempi vs. ll-piirin virtaus suurempi kuin latauspiirin) menee pisteet tuolle ll-piirin pienemmälle virtaukselle 3-0.
BT12 ja BT25 erotus: 0.3 vs. 3.0 -astetta
lataajassa varausta: 2.0 vs. -0.5 kWh
ulkoisen pumpun kulutus: 18W vs. 31W
Ainakin täällä invertteripumpun ja ei-läpivirtaavalla varaajalla olevassa mehupillilattiakohteessa.
Tää latauksen ja ulkoisten pumppujen suhde on askarruttanut mieltäni pitkään ja oon siitä täälläkin monesti kirjoitellut ja saanutkin hyviä vinkkejä.
Viimeisimpänä nämä sinun testit, oikein hyviä ovat!
Itsellä on liitteen mukainen kytkentä omassa setupissa. Eli 4-putkikytkennällä olevasta puskurista lähtee suora piiri pattereille ja siitä shuntattu erikseen yläkerran lattialämmitys (12 mm putki). Puskurin latauspumpussa nostokorkeus 7,5 m ja kummassakin ulkoisessa 6 m. Lattialämmityksen pumppu huutaa täysillä ja suoran piirin pumppu on tällä hetkellä asennossa 4/6. Latauspumpun tehot 50 %, eli puoliteholla.
Olen pohtinut, että millä saan selville virtaukset. Järki sanoo, että nuo kaksi ulkoista ovat lähes aina "liian kovalla", mutta ei se näin taida mennä. Kai noissa lämmityspiireissä on pikkasen enemmän virtausvastusta, kuin puskurissa. Olen mitannut, että puskurin meno-paluun erotus on n. 7 astetta ja kumpaankin lämmityspiiriin lähtevän putken ja sieltä palaavan erotus on n. 10 astetta tällä hetkellä. Jos siis mittaa käynnin loppupäässä, eikä alussa.
Kun pakkaset alkoivat, niin laitoin puskurin syötön täysille, kun tuntui, että tehot loppuu, eikä puskuri lataudu millään.
Nyt on taas puoliteholla, koska näin ollaan nimellisvirtauksessa, n. 22 l/min ja katsotaan, miten esim. sähkönkulutuksen käy seuraavina päivinä.
Juttelin erään pumppuedustajan kanssa ja hänkin kehotti pyrkimään siihen, että puskurin latauksen virtaus ja ulkoisten piirien virtaus olisi yhtä isot. Varmaan siten, että puskuri olisi aina hieman tehokkaammalla.
Seurataan nyt tilannetta, kuinka tämä pelittää.
Sitten vielä kysymys: Toisessa liitteessä on koneen ilmoittamat virtaus sekä lauhduttimen meno ja paluu. Lisäksi vieressä näkyy toiset lukemat, joissa lämmöt on mitattu puskurin putkista.
Kumpiinhan voin luottaa enemmän? Ja miksi tulee eroa?
IR-mittarilla mitattuna saan menon lämmöt samaan lukemaan kuin kone ilmoittaa, mutta paluu heittää.
10 kW kone on kyseessä ja luottaisin enemmän oikean puoleiseen lukemaan. Siitä kun vielä laskee, että paljon tehot on pienemmät noin kuumalla litkulla, niin ollaan varmaan aika lähellä tuota 8,5 kW - 9 kW -lukemia. Vai siinäkö tämä juju onkin... hmmmm...
Paitsi että koneessa on kyllä anturi joka mittaa paluun lämmöt... En ymmärrä miksi heittää.