Ei tuossa Ouman Trendin SMS-simulaattorissa ole edes kaikkia säätimen perusvalikkojen asetusarvoja, enkä ainakaan itse keksinyt koskaan miten niitä voisi lisätä.
Suosittelen talologger -ohjelmaa missä on Oumanille python-skriptit noiden asetusten lukemiseen ja muuttamiseen, muistaakseni Oumangetparameter.py ja Oumansetparameter.py . Löytyy myös sellainen kuin oumanmonitorsettings.py joka hakee säätimestä kaiken mitä irti lähtee aina tietyin väliajoin, ja näyttää muutokset mitä on tapahtunut ja niiden parametrit.
Eli skripti pyörimään ja sitten kun se on kerran hakenut vähintään niin käy säätimen ohjauspaneelista muuttamassa jotain asetusta ja sitten menee katsomaan tietokoneelta onko se löytänyt muutoksen. Sitten oumanserial tiedostoon oman säädinmallin kohdalle voi lisätä niitä uusia arvoja mitä sitten noilla oumangetparameter ja oumansetparameter skripteillä voi hallita. Lisäksi niitä voi hakea tietokantaan ja esittää graafeissa varsinaisen talologger -ohjelman avulla.
Nuo Oumangetparameter ja oumansetparameter toimii puhtaasti komentoriviltä, niiden tueksi voi sitten itse kirjoittaa jonkinlaisen "skriptin" jolla saa tavallaan jonkinlaisen käyttöliittymän jolla muuttaa arvoja.
Esimerkiksi minulla tuo talologger on ubuntu-koneella, ja olen tehnyt .sh skriptin joka avataan Puttyssä johon avautuu valikko mistä voi muutella arvoja.
Tuollainen, yksinkertainen, mutta toimii: