Entä jos se kompura on pimee ja vastuksilla lämpee niin voiko se sillon nostaa tuo keruunestettä?
Voi olla kompressori pois pelistä? Kokeile laittaa MLP:n päävirrat pois ja sitten päälle ja kuulostele ja tunnustele, että pyöriikö kompressori ja pyöriikö liuospumppu. Kiertovesipumppu varmaan pyörii, jos talo on kerran lämmin. Sähkövastuskin luultavasti on lämmin? Jos kerran jostain tulee lämpöä taloon.
Mistähän vuotaa sitä etanolia? Näkyykö mitään vuotopaikkaa missään, että mistä se haju tulee?
Voisiko olla joku mutteri halki ja siitä tulisi etanolin/naturetin vuotoa?
Kokeile kaikki mahdolliset putket, että onko ne kuumia vai kylmiä.
Käynnistyykö kompressori miten hyvin ja kompressori käy?
----
Mulla oli luultavasti Nibe polttanyt L1 vaiheen pääsulakkeen (25A). Mutta itse MLP:n 20A sulakkeet oli ehjiä. Viaksi paikallistui lopulta rikkinäinen pehmokäynnistin. En tiedä onko IVT:ssä pehmokäynnistintä. Mutta kannattaa kuunnella, että miten hyvä ääni siitä kompressorista kuuluu? Jos toimii nyt ollenkaan?
Se etanoli on omassa kierrossaan, eli ei se etanoli muutakuin kylmene, esim jos liuospumppu ei pyöri.
Eli varmaan siellä on joku paha vika jossain? Eli tuskin se kompressorilla nyt lämmittää taloa?
Vastukset lämmittää vain sitä lämmitysvettä, ei etanolia.
Omituinen juttu kumminkin, että mikä paikka on levinnyt?
Itse voisin sammuttaa laitteen ainakin 15 minuutiksi ja sitten uudelleen päälle ja seuraavaan mitä tapahtuu ja mitä kuuluu. Ja mitä niille luvuille tapahtuu laitteen näytössä.
Varmaan joku MLP korjaaja huomaisi pienen tutkimisen jälkeen, että mikä osa on pettänyt?
Oletko seurannut talon sähkönkulutusta, että onko se noussut? Eli onko sähkövastus ollut miten kauan päällä?