Suurkiitokset asiantuntevista neuvoista Hambula ja Murre!
Luultavasti laitankin varaajaan B4 anturin ja kokeilen, mikä konfiguraatio ja ohjaustapa on minun tapauksessa paras. Suunnitelmissa on, että ohjaan MLP:n käynnistymistä joka tapauksessa "sähköyhtiön esto" (E6) toiminnon avulla Home Assistantin välityksellä. Tällöin ei haittaa vaikka MLP ei saisikaan paluuvesianturilla oikeaa lämpötilasignaalia. Tärkeää on vain se, että latauspumppu pysyy kuuliaisesti sammuksissa kompressori rinnalla juuri kuten haluankin. Kun käynnistymiskäsky sitten tulee, se ottaa huomioon shuntin asennon perusteella, että varaajassa ei enää ole lämpöä jäljellä. Ts. kun virtaus saavuttaa paluuvesianturin, on lämpötila joka tapauksessa alle käynnistymisrajan eikä ylimääräistä stoppia aiheudu.
Ajatus varaajan lataamisessa ilman B4 anturia on ollut myös se, että jos tarvetta ilmenee, niin saisin vaihdettua systeemin "lennosta" varaajan latauksesta suoraan verkkoon syöttäväksi ilman että täytyy käsin muutella koneen parametreja. Toki tämä edellyttää myös ulkoisen logiikan ohjaamia vaihtoventtiileitä, mutta ne on helppo toteuttaa siihen verrattuna, etten saa MLP:tä käyttäytymään olettamallani tavalla.
B4 anturin asentamisessa on sekin pieni murhe, että varaajani (Sähköovali vm. 1998) anturitaskut ovat jo täynnä laitteen omia kapillaaripäitä. Lisäksi lämmönsiirtotahna on kovettunut niin kovaksi kitiksi, ettei sieltä tunnu saavan mitään pois rikkomatta jotain. Kuinkahan kovaa käsittelyä ne kapillaarianturit ja putket oikein kestää?