Huomenta arvon asiantuntijat "pumpputohtorit"

, laitan tähän samaan ketjuun kun täällä hieman samanlaista oiretta ainakin pumppu ja hälytys täsmää

Eli LÄ vs8 vm2011 pumppu kyseessä ja antaa välillä tuota samaa Poikkeamahälytys 4 ilmoitusta.
Ongelmat alkoivat jo huhtikuussa, kun aamuyöstä luulin että pumppu tulee seinästä läpi. Kun aamulla menin tarkistamaan pumpun tuo hälytys 4 oli taulussa ja moottorisuojakytkin päällä eli pumppu oli mennyt vastukselle. Sain huoltomiehen käymään joka soitti Oilonin huoltoon, josta tuli ohjeet sammuttaa pumpusta virrat, kääntää moottorisuoja taas "On" asentoon ja käynnistää pumppu uudelleen. Tämän jälkeen pumppu alkoi käymään normaalisti mutta huollosta pyysivät vielä mittaamaan sähköt pehmokäynnistimeltä ja jostain sieltä pumpun "alakerrasta". Näyttivät ok:lta, joten sovittiin että jäädään seuraamaan.
Seuraavana aamuyönä pumppu teki saman mutta ehdin nauhoittamaan sen äänen mitä tapahtuu ennen kuin moottorisuoja laukeaa. Toimitin äänitteen huoltomiehelle, joka oli yhteydessä Oilonin huoltoon ja sieltä oli tullut ehdotukseksi vaihtaa pehmokäynnistin. Oire on siis sellainen että kun pumppu käynnistyy niin melkein heti alkaa kuulumaan naksutusta "oikealta ylhäältä" pumpusta eli sieltä missä pehmo sijaitsee ja samalla tuntuu kuin että kompurasta "kierrokset hyytyisi/loppuisi"...se tekee tuota muutaman kerran samaan tahtiin naksutuksen kanssa, jonka jälkeen laukaisee moottorisuojan sekä antaa tuon poikkeamahäly 4:n. Tämän jälkeen vielä tiheämpi naksutus (ihan kuin kova kellon käynti) jää hetkeksi kuulumaan jostain siitä keskeltä ylhäältä. Sellaisen havainnon tein että jos tuo "kellomainen" tikitys kuuluu ja käy tekemässä tuon pumpun käynnistyksen uudelleen niin tällöin tuo ongelma uusiutuu (sattumaako?).

Koska se teki tuota satunnaisesti (tosin päivisin ei ole tehnyt kertaakaan, yleensä aamuyöllä tai aikaisin aamulla) sovittiin että palaan aiheeseen mikäli ongelma uusiutuu...no kesä meni hyvin (ei tehnyt kertaakaan) tai sitten kuulin pari kertaa käynnin yhteydessä vaimeampaa "vouvausta" mutta ei kummallakaan kerralla laukaissut moottorisuojaa. Nyt kun kelit viilenivät ja käyntien määrä sitä myöten hieman lisääntynyt niin alkanut tekemään uudelleen, nyt kahtena aamuyönä peräkkäin. Äsken kävin taas laittamassa virrat pumpusta pois, laitoin moottorisuojan "On" asentoon ja virrat takaisin lähti käymään ihan normaalisti. Kuumakaasut nousee ihan normaalisti ja käy normaalisti, yleensä on n. 90 'C paikkeilla kuumakaasut kun käynti loppuu.
Pumppuun on samaisen ilmoituksen sekä kuumakaasun 120 'C nousun vuoksi vaihdettu käyntitietorele uuteen muutama vuosi sitten ja mutasihdin tarkistin (oli puhdas) ja huuhtelin keväällä kun ongelmat alkoivat sekä täällä oli neuvoja tuohon.
Lähinnä haen nyt vaan "vahvistusta" Oilonin huollon ehdotukselle, tuon pehmokäynnistimen vaihtamisesta? Olen jo periaatepäätöksen tehnyt että jotain pientä tuohon pumppuun voi vielä tehdä mutta jos siinä isompaa remonttia esim. kompuran vaihto olisi edessä niin sitten tulee uusi pumppu tilalle. Pyysin keväällä tarjoukset muutamista eri paikoista jo

On ne sen verran "suolaisen" hintaisia kapistuksia asennuksineen että jos tuota saisi vielä vähän "tekohengitettyä" niin olisi hyvä.
Kiitokset jo etukäteen mahdollisista neuvoista/vastauksista

-K-