Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: LämpöÄssän etuja verrattuna muihin pumppuihin?  (Luettu 351 kertaa)

Poissa Vompatti

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Maalämpöfoorumi
Vsi 12 mietinnässä, merkkiriippumaton putkimies tätä suositteli. Toinen mitä olen miettinyt on joku invertteripumppu. Bosch tai nibe.

Otsikossa oleellisin kysymys.

Poissa tomppeli

• Yleismoderaattori
  • Konkari
  • Vanha pieru!
Vs: LämpöÄssän etuja verrattuna muihin pumppuihin?
« Vastaus #1 : 13.10.20 - klo:11:26 »
Ainakin kotimaisuus.

Poissa Vompatti

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #2 : 13.10.20 - klo:11:34 »
Ainakin kotimaisuus.

Se tietty, mutta lämpöässä yrityksenä oli jossain vaiheessa ajautunut hienoihin raha varoihin, tämäkin kolkuttelee takaraivossa. Mahdollisen varaosien tarpeen tullessa.

Poissa tomppeli

• Yleismoderaattori
  • Konkari
  • Vanha pieru!
« Vastaus #3 : 13.10.20 - klo:12:10 »
Lämpöässä taitaa nyt olla Oilonin omistuksessa.
Ilmeisesti nyt talous turvattu.
Oilonilla imeisesti tuotatoa Lahdessa, Kokkolassa ja Lapualla.

Poissa Vompatti

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #4 : 15.10.20 - klo:12:45 »
Lämpimän käyttöveden kierto ei taida olla kustannustehokkain tällä pumpulla toteuttaa. Erillinen vastus systeemi putkeen.

Poissa Roori

• Konkari
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
« Vastaus #5 : 15.10.20 - klo:13:18 »
Lämpimän käyttöveden kierto ei taida olla kustannustehokkain tällä pumpulla toteuttaa. Erillinen vastus systeemi putkeen.
Oilonin laskurit myös kertoo myös semmosta kieltä Olilonin omat vehkeet suoriutuvat paremmin kuin Lässän lämmityshommista... outoa olis jos olis jotain vedätystä tarkoituksella Lahden suuntaan kun ovat samojen siipien suojassa, eli olisko kuitenkin totuusperäistä vaikka ei isoa merkitystä noilla eroilla saa aikaiseksi.

Poissa LKN

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #6 : 20.10.20 - klo:20:35 »

Ei mulla ainakaan vmi mallissa mitään erillisiä vastuksia ole. Toimintahan on verrattavissa öljykattilaan. Tyytyväinen olen ollut. Toimii hyvin lisäeristämättömässä rintamamiestalossa jossa patteri verkosto...ja käyttövettä riittää.  Uudehkoon lattialämmitys taloon valitsisin kuitenkin ehkä jonkin toisen mallin.
Lämpöässä vmi11, 250m, 45mm keräimellä. Rintsikka 135+75m2 11/17 alkaen.

Poissa Vompatti

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #7 : tänään kello 16:53 »
Ei mulla ainakaan vmi mallissa mitään erillisiä vastuksia ole. Toimintahan on verrattavissa öljykattilaan. Tyytyväinen olen ollut. Toimii hyvin lisäeristämättömässä rintamamiestalossa jossa patteri verkosto...ja käyttövettä riittää.  Uudehkoon lattialämmitys taloon valitsisin kuitenkin ehkä jonkin toisen mallin.

Lisävarusteeksi ässästream mikäli varaaja kaukana lämpimän veden käyttöpisteestä. Tämä siis lämminvesikiertoon liittyviä juttuja.

Poissa LKN

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #8 : tänään kello 18:41 »
Eli teillä tulossa pumppu talousrakennukseen jos veto on oikeasti niin pitkä että sähkökattilaa vaaditaan lämpimään veteen?
Lämpöässä vmi11, 250m, 45mm keräimellä. Rintsikka 135+75m2 11/17 alkaen.