Miten usein muilla käyttäjillä tarvitsee puhdistaa keruupiirin roskasihtiä. Epäilen että täällä on taas moskaa täynnä. Normaalista keruun kierroksen hieman vähemmän kuin kompuran kierrokset (% yksiköissä), nyt kompura 31% ja keruun pumppu 95%. Keruun delta 2.9 astetta. 2 kpl 126 metrisiä kaivoja rinnan kytkettynä 40mm putkella.
Koneikko pyörinyt kohta vuoden. 4 kertaa olen putsaillut. Muovinpalasia tuolta löytyy. Suodattimen sihdissä myös "möhmää".
ensimmäisen 2kk aikana puhdistin yhteensä 3x muutamia mustia muovinpalasia oli, lisäksi semmosta keltaista/oranssia möhnää vähän. Nyt viime viikolla viimeksi katoin ja yllätykseksi suodatin oli täynnä muovinpalasia. Eli varmaan viimeisetkin kaivon pohjalta lähteneet liikkeelle.Pitänee nyt vielä katsella kuukauden välein kunnes pysyy puhtaana.
Mulle ei vielä kukaan vastannut tuosta imukaasun käyttäytymisestä. Tähän haluaisin vertaiskokemuksia teiltä muilta compress 7001i omistajilta.
Nyt kun nollakelit niin on kyllä kämpässä lämmin... Ei ole takkaa tarvinnut edes ajatella lämmittävänsä. Sisälämpö ~ 21.4 astetta ja lattiaan menee 27 asteinen vesi. Invertteri tosin käy aika pitkiä jaksoja 2-2.4kw tehoilla eli tämä lienee kämpän lämmitystarve tällä hetkellä ja tällä käyrällä.
Minkälaista käyrää te muut lattialämmittäjät olette pitäneet? Minulla :
Maksimilämpö 40
Minimi 23
-35 alin lämpötila ja silloin käyrän mukaan pitäisi mennä 38 asteinen vesi ja nyt nollakelissä ajaa 27 asteista lattiaan? Tämä lienee ok? Tottunut kyllä hieman viileämpään, mutta ei tämäkään huono ole

.
Viimevuoden lokakuussa kokonaiskulutus 1490kw takalla ja jäspin tehowatilla. Veikkaan että jää reilusti alle tänävuonna.
Minulla on entisen jäspin tehowatin jäljiltä wirsbon huonetermarit ja jakotukeissa toimilaitteet. Olen laittanut termarit täysille eli antaa pumpun ohjata lämpöjä. Onko tämä järkevä ratkaisu vai pitäisikö toimilaitteet ottaa kokonaan irti? Vaatiiko tämä sitten virtauksien säädön uudelleen?