Voi olla huono hitsisauma tai hyvä hitsisauma->jännityskorroosio tai onhan noita eroosiokorroosiotapauksiakin
esiintynyt patteriverkoissa.
Mutta jos taloon vaihtaa patterit niin en näe kyllä yhtään syytä miksei samalla vaihtaisi putkiakin.
Ja vielä, jos hankkii patteritaloon maalämmön sanotaan vaikka 15000 eurolla ja pääsee reilun kolmosen hyötysuhteeseen niin eikö samalla kannata ihan automaattisesti laittaa toinen 15000 ja asennuttaa lattialämpö niin pääsee yli viitosen hyötysuhteeseen. Samalla asumisviihtyvyys nousee noin miljoonakertaiseksi ja saa rumilukset pois seinältä 
Mä olisin kyllä vähän eri linjoilla... Tuo lattialämmityksen asentaminen vain asentamisen riemusta, ei taida koskaan maksaa itseään takaisin... Eriasia sitten, jos jokatapauksessa lattiat on auki, tai vaihdon tarpeessa, silloin sen pexin upottaminen lattiaan ei ole kummoinenkaan kustannus.
Mä vaihdoin kaikki yksi levyset patterit kaksilevyisiin ja mahdollisimman suuriin, ja kovillakaan pakkasilla ei tarvitse 45°C lämpimämpää kiertovettä. En jaksa uskoa, että tuon muutaman satasen investoinnin muuttaminen lattialämmöksi ja vaikkapa 10k€ investoinniksi (lattioiden osalta) maksaa itseään ikinä takas parantuneena hyötysuhteena.
Patteriverkosto on kyllä pitkäikäinen, ja melko pieniriskinenkin vuotaessaan, toisin kun esim käyttövesiputki, joka voi tyhjentää koko kaivon jonnekkin. Patteriverkoston vuoto huomataan yleinsä painemittarista ja vettä on mahdollista vuotaa vain rajallinen määrä. Itselläni ainakin keskikerroksen putket tulevat patterille suoraan kellarista lattian läpi, joten välipohjassa ei ole hitsattuja liitoksia, jotka voisivat vuotaa. Ainoa paikka missä putket kulkevat välipohjassa myös vaakavetoina, ja siellä taatusti on myös hitsattuja liitoksia, on keskikerroksen ja yläkerran välinen välipohja, mutta tuolla ei pääse vuotamaan sitäkään vähää, mitä pääsee kellarissa tai keskikerroksen korkeudella.
En tarkoita, että asioihin pitäisi suhtautua välinpitämättömästi, mutta itse sijoittaisin toisen 15k€ paljon mieluummin johonkin muuhun kuin toimivaan pattereiden runkoverkkoon tai lattialämmitykseen.