Aloin ihmettellä, kun ylä- ja alalämmöt oli samassa käynnin jälkeen. Tulistin putken lämpö oli 75 astetta käynnin lopussa, niin kysymys kuuluukin, että voiko trimmiventtiili olla tukossa, jos lämmöt on putkessa nuin hyvä?
Pajonko on kuumakaasun lämpötila käyntijakson lopulla?
Tein koe mielessä trimmiventtiiliin sen pikkuhuuhtelun, eli vena selälleen ja latuspumppu kolmosella ja latauspummun käyttö 1 min. Ei auttanut. Onko tehtävä se isompi huhtelu, vai mikä mättää?
Huuhtelu pitää tehdä tulistinpumpulla. (Molemmathan ne käynnistyy sitä nappulaa painettaessa)
Samalla tuli katottua kompuran puolellekkin, niin laitteen pohjalle oli tippunut hieman öljyä. Öljy oli vuotanut putkesta , joka meni (kuivaimeen?) siis musta pienehkö säiliö, josta meni putki mittariin, jossa oli merkintä vihreä=kuiva. Pitääkö tuo vuoto korjauttaa, vai mitä toi öljy on? Eikös kompurassa ole ihan omat öljyt?
Tarkkaile näkölasia (mittaria?) käynnin aikana, kuplien pitää hävitä viimeistään n. minuutin kuluttua käynnistyksestä.
Jos kuplia on kaiken aikaa, silloin on vajausta kylmäaineesta ja tästä taas seuraa monenlaista harmia mm. alkulauseessa kerrotut havainnot saataisi johtua tästä.
ATS