Kaikki o-renkaat ei ilmeisesti pidä kaasuja sisällä ja esim auton ilmastoinneissa käytetään erikois o-renkaita....
Niin varmaankin,tein tiläpäiskorjauksen ettei kylmäaineet karkaa ,tämä R22 on hankala kun sitä ei taida saada enää lisättyä vaan on vaihdettava joku huoltokylmäaine jos tästä on kylmäaine vajunut liikaa.
Näkölasin uusiminen tilattu,samoin kylmäainenäärän tarkastus ja jatkotoimenpiteiden arviointi,MLP:llä on kuitenkin jo 17v ikää ja tässä on fundeerattava eri vaihtoehoja.....
Kompressorin käydessä näkölasissa on kuplia jatkuvasti mutta kupliminen lakkaa kun hidastan keruuliuospumpun pyörimisnopeuden 1/3 asentoon.Kun käännän ko pumpun nopeuden 3/3 asentoon (täysille) niin hetken päästä alkaa näkölasissa kuplia.
Keruuliuoksen lämpötila on näihin aikoihin melkoisen korkea kompressorin käydessä (maasta n +12-13 ja maahan +8-9C) joten odottelen että saisi pidemmän käyntijakson niin ehkä keruuliuoksen jäähtyminen vaikuttaisi tai sitten ei.
Ajattelin että maasta tulee niin paljon lämpötehoa ettei lauhduttimen kapasiteetti riitä jäähdyttämään kylmäainetta tarpeeksi(nesteeksi).
Lauhduttimelta nestelinjaan menevän kylmäaineen lämpötila on 47,5C ja lauhduttimelta lähtevän veden lämpötila on 45,5C,muistelen että tuon ero olisi ollut reilusti alle 2C aiemmin
Lauhduttimen antoteho on hitaalla keruun nopeudella 8,1kw ja keruuliuoksen maksiminopeudella 9,4kw.
Normaalisti lämmityskaudella kun keruuliuos on nollan paikkeilla on lauhduttimen antoteho n 7kw.
Voisihan tuon tarkistuslasin poistaa kokonaan ja laittaa pätkän putkee tilalle.
Tässä tulee R22 kylmäaineen takia niin iso operaatio että samalla uusii myös näkölasin.....jos nyt aletaan korjailemaan
