Noniin, varokkeet on vaihdettu C-sarjaan ja paisunta-astian painetta luultavasti laskettu. Tuloksena Imatrankoskeen pysyvästi galvaanisesti kytketty pumppu ja 1 bar painetta verkostossa. Eli homma hoidossa.
P#skan marjat... tänään muistin tarkistaa niin 2,5 bar varohan sieltä löytyi! Eipä vuoda varoventtiili nyt, mutta mitäs jos Ouman/Geopro-yhdistelmä päättää järjestää 2,4 bar painetta systeemiin? Kuka korvaa jos varaaja ratkeaa saumoistaan? Ehkä tuossa nyt on kuitenkin varaa nostaa painetta yli 1,5 bar, mutta jos selvästi asennusoppaassa puhutaan 1,5 bar venttiilistä, niin...
Takuulapussakin ihmetyttää kohta "Kytkennät tehty asennusohjeen mukaan"! Hitostako tyhmä asiakas tietää tarkistaa että onko kytkennät tehty asennusohjeen mukaan... Toinen on "ML asetusarvot": asentaja kertoi naama pokkana että laitetaan pelkkä kompura lämmittämään 400 m2 taloa kevättalvella. Ja Geoprolta sitten jälkeenpäin ohjeistettiin että ilman muuta vastus mukaan. Onneksi osasin itsekin ajatella ja kytkin vastuksen lähes heti mukaan. Onneksi osasin itse katsoa pumppujen kytkentää ja huomasin että toisen kierron pumppu oli kytketty väärin päin. Onneksi osasin itse selvittää (maalämpöfoorumin avustuksella) että mlp tarvitsee C-luokan varokkeet, eikä B-luokan.
Hermot taas menee. Olis pitäny laittaa kaapelit lattiaan, ei olisi ollut muuta ongelmaa kuin etsiä pankkitilille katetta sähkölaskun maksamisen aikaan. Pitäisi kai itse alkaa asentelemaan noita pumppuja, saisin parempaa jälkea aikaan.
Vanha totuus pitää taas paikkansa: Itse kun tekee, saa semmoisen kun tulee.
Edit: varmistinpa Geoprolta, takuu ei ole voimassa jos on 2,5 bar varoventtiili. Voi &%¤/%/#¤.
Edit 2: eikä tarvitse kuin jonkun asiaa tuntemattoman perheenjäsenen mennä laskemaan verkosta painetta varaajaan... sinnehän sitä sitten menee 2,5 bar ennen kuin venttiili alkaa viheltämään.