Kuitenki Tammikuun säästö about 30kwh.
Verrattuna mihin? Millä tiedoilla ja ilmamäärillä?
Noissa laskureiden tiedoissa ilmanmäärät on vakiot, ja niistä luvuista lasketaan talteenoton hyöty. Harvalla on vastaavia ilmamääriä jos ei ole LTO käytössä...
Tuon laskurin mukaan minulla pitäisi ilmaa vaihtua 70dm3/s että saavuttaisin tuon huiman laskurin laskeman 75% säästön.
Kuitenkin oikeassa elämässä harva vaihdattaa ilmaa talossaan tuota määrää. Tietenkin jos asunnossa on jokin sisäilma ongelma tai muu
vika joka vaatii määräysten noudattamista niin sitten.
Itse olen kuitenkin niin pihi etten tuota tee vaan ilma vaihtuu juuri niin paljon että sisällä tuntuu hyvälle.
Kone pyörii siten että vaihto on 43dm3/s (arvio). Tuo sama kierrosnopeus on päällä yötäpäivää kun ei
aamulla ehdi ajatella ja muutettua nopeuksia. Tai jos muistaa aamulla niin unohtaa sitten illalla.
Hyvä kompromissi

Jostain tämäkin talo vuotaa kun suodattimen ollessa tukkeessa ei kukaan oireillut pää- eikä mistään muistakaan vaivoista.
Asukkailla oli ymmärtääkseni aika hyvä olla.
Toimiva LTO toi nuo aikaisemmin postaamani hyvät asiat, mutta ei se energian kulutusta muuttanut.
Vielä kun täällä on tuo ulkoilma niin epäpuhdas niin ei tee mieli senkään takia vinguttaa tuota saastetta sisätiloihin yhtään enempää
kuin me itse saastutamme.