Morjensta kaikille!
Tässä on nyt tullut toista vkoa luettua näitä ongelma tapauksia mutta nyt on pakko kysyä viisaammilta.
C7 on asennettu 2004/2005 ja itse olen talon ostanut 2008 joten en ole ollut mukana sen asennuksessa. Viimeaikoihin pumppu on toiminut loistavasti mutta nyt on alkanut ilmenemään monenlaista ongelmaa.
Tässä viimea ikoina on ruvennut tulemaan kiihtyvässä määrin preso korkea varoituksia ja kävipä niin että oltiin vkoloppu pois kotoa niin sunnuntaina oli talon lämmöt 16C kun tuo varoitus oli taas tullut ja pumppu oli lopettanut toimintansa. Jossakin vaihessa tuli myös sähkövastuksesta vikailmoituksia.
Noi molemmat viittaa ensimmäisenä siihen että lämpöpuolen suodatin olisi tukossa mutta en löydä niitä suodattimia?
Ohjekirjaa lukiessa huomasin että suodatin on asennettava mahdolisimman lähelle pumppua ja vaakatasoon... en oikein löydä kuin pystytasossa olevan mahdollisen suodattimen sekä toisen joka ei mun käsityksen mukaan ole oikea (?)

Jos se on tämä niin varmankin hanat ja vesipumppu poispäältä mutta mitenkä poistan paineet tosta välistä?
Tässä kokonaiskuva tosta ja mikä on toi ? merkitty komponentti? (se rulla jossa on numeroita)

Toinen "joku" suodatin voisi olla tossa kuvassa mutta kun se on kahden sulkuhanan välissä niin ei liity varmaankaan tähän mutta mikä se on?
Mitäköhän tuossa painemittarissa pitäisi olla paineita?

Tuo "vuotaa" venttiili päästää pikkuhiljaa (tosi pientä mutta pikku liru kuitenkin) vettä vuotopuken kautta ja siellä liittimessä on sellainen jousivastusteinen kierrettävä nuppi jota oon koittanut herkutella ja naputella ilman onnea.

Tässä viimeisen 6-7v aikana olen lisäillyt paisuntasäiliöön pelkkää "jäähdytysnestettä" 3-4 kertaa ja tästä tulee mieleen että pitäiskö välillä laittaa vettä?
Mitä aiheuttaa liian alkoholipitoinen seos?
Paljon kysymyksiä ja toivottavasti joku osaa vihjaista jotain...
EDIT: Ongelman ratkaisu löytyi vaihtoventtiilin jumittamisesta.