Taitaa jäädä haaveeksi sen paikallaan olevan anodin näkeminen. Istuu paikallaan tosi TIUKASTI !!!
Kesällä koetin vaihtaa anodia tuollaiseen 300 litraiseen manttelivaraajaan. Sen "suojakorkin" minäkin sain pois ja siihen pysähtyi koko homma.
Niin lujaa ei uskaltanut vääntää että olisi saanut vanhan anodin pois paikaltaan. Oli kertynyt kattilakiveä ja hapettumaa haittaamaan ahtaan sovituksen omaavaa sovituksen avaamista. Kameralla kurkistin varaajan sisään ja suurimmaksi osaksi oli tuo anodi hävinnyt. Kumma juttu kun se on vain varmuuden vuoksi sinne varaajaan asennettu, kuten tehtaan esitteestä näkyi. Ei ole niin muodoin välttämätön varuste. Vastaavantyyppisessä rosteripytyssä Nibellä ei ole anodia ? Olisiko valmistusmateriaalissa jokin ratkaiseva ero, tiedä häntä. Materia-asiat kun on varmaan noita tarkoin varjeltuja liikesalaisuuksia.
Jätin homman silleen. Reikääntymistä kai saa sitten odotella tulevaisuudessa. Saa nähdä miten äijän käy.
Kiitos kommentista.
En ole itse ehtinyt koskemaan edes korkkiin
, kun vene pitäisi saada talviteloille.
Soitin viikolla IVTlle mutta mitään vastausta en saanut asiaan. Täytyy Maanantaina yrittää vielä tavoitella asiasta jotain tietävää.
No, otampahan tuon korkin auki illan ratoksi ja kerron mitä löyty.
Eipä tuosta mitään tule. Korkki on niin v----ti kiinni ettei aukee putkipihdeilläkään. Koko masiina pyörii mielummin kuin tuo korkki. No ensiviikolla täytyy selvittää että pitääkö ylipäätänsä olla huolissaan.
Aika vähän ylipäätänsä on asiasta netissä kirjoteltu.
Ei asia muuten vaivaa, mutta edellisessä talossa ruostui varaaja yläosastaan puhki ja olisi tullut todella mittavat vahingot ellei olisi vaimokkeen "kuudes" aisti herättänyt häntä.
Nyt on kaivo khh ssa ja vaara siltä osin pienempi täyteen katastrofiin.
Dr.Fell kommentoi joskus IVTn mätänevistä varaajista ja voisi nyt tähän kommentoida että mistä oli kyse.