Minulla on konvektorin putket 15mm pexiä, eli sisähalkaisija 10mm. Etäisyys viilennyshaarasta konvektorille noin 7m. Olis ehkä voinu olla pykälää paksumpi, ihan ei saa täyttä kylmätehoa tuolla. Tosin minulla on pumppuna UPS25-40 joka on vissiin turhan pieni.
Putken halkaisijaan vaikuttaa putkien pituus, mutta 18mm kuparilla voi tehdä yhdelle konvektorille julman pitkät vedot. 22mm:n voit ainakin unohtaa.
Omassa järjestelmässä putket on jo paikoillaan mutta lähinnä mietitytti putkien koko (ulko ~16mm sisä 14mm) että riittääkö. Laskin pumpun nostokorkeuden, putken halkaisijan, konvektorin virtausvastuksen ja totesin että myös tuolla 14mm putkella virtaus jää pienemmäksi kuin mitä konvektorin maksimi teho edellyttäisi. Mutta jos sullakin pelaa niin kai tuo omakin toimii.
Rakentaminen on yhä kesken joten en ole päässyt laitetta kokeilemaan. Edit kesä jäähdytelty ja hienosti toimii!
Pumppuna minulla on wilo yonos pico 25/1-6
Ajattelin että laittaisin tuollaisen magneettiventtiilin myös

Cupori putket näyttävät myös muuttuneet.
Cupori 150 (PlusPrisol) on valmiiksi eristetty kupariputki, joka soveltuu vesijohtoihin, lämmitysjärjestelmiin ja nestekiertoiseen jäähdytykseen. Eriste parantaa putkiston äänieristystä sekä pienentää kondensoitumista ja lämpöhukkaa. Cuporin valmistamaa valmiiksi eristettyä kupariputkea voi taivuttaa ja se on liitettävissä juottamalla, kapillaariliittimillä sekä ilman tulitöitä puristus- tai puserrusliittimillä. Toimitustila: Hehkutettu. Toimitusmuoto: 25m kieppi.
lvi-nro ulko sisä eriste
1581284 15,0 13,0 10,0
1581287 18,0 16,0 10,0
1581290 22,0 20,0 15,0