Aivan? tässähän alkaa ymmärtää tuota toimintaa.

Nyt näyttäisi siltä, että tuo arvo minimiraja, mitä tuossa ei voi säätää, on vain asteen päässä asetusarvosta. Kun asetus on tuo aiemmin alentamani 6 astetta, se ajaa tuon jakson loppuun "lauhd erotus min.raja"-tilassa, lämpötilaeron ollessa 4,2 astetta. Kokeilin pudottaa sen ajon aikana 5 asteeseen, niin tuo ilmoitus poistui ja tilaksi muuttui "kompressori-1 ON" Siis "lämpöpumpun tila"-status
Käyttöveden latauksen aikanahan tuo ero laskee alle 3 asteen, mutta silloin se ei huomioi tuota eroa selvästikään.
Eli tuon ilmoituksen saa pois muuttamalla lauhdutineron 7 asteesta 5 asteeseen. Ero näyttää pysyvän siinä 4,1-4,3 siitä huolimatta.Lauhdutinpumppu on myös nyt se min. 40% ja kun testasin, se hidaistaisi sitä vaikka 25%iin jos sallisi. Tämä vähän ihmetytti. Tuo säätö ei vaikuta lauhduttimeen lämpötilaeroon juuri mitenkään, tämäkin pistää hiukan miettimään?
Harmi kun ei ole aiemmin tullut seurattua tuota. Ilmeisesti tuossa on ollut siis pääsääntöisesti tuo ero jossakin 6 asteen yläpuolella, koska ilmoituksia ei ole juurikaan tullut. Toisinsanoen, jokin sitä nyt pitää hiukan normaalia alempana? Muistelen että tämö ilmoitus on tullut jokseenkin kausittain. Lokiin jää 10 ilmoitusta ja yleensä kun katsoo, niin siellä on viimeinen ollut jopa useamman kuukauden takaa, mutta joskus kun on katsonut, on tuota "laudutin min. raja" hölytystä kaikki 10 ja samalta vuorokaudelta.
Höyrystimen erohan on käytännössä maaliuoksen tulon ja menon erotus?? Ainakin se on lukuna sama. Se on 3,2 astetta melko tasaiseen nyt, kun sisään tulee 0,5-1 asteista liuosta. Eli siinä ei ainakaan ole mitään eroa historiaan verrattuna? Voisiko kuvitella että pumppu siirtää lauhduttimeen energiaa aivan normaalisti?