Ellei tarvitse olla painetta, niin entäpä nuo pumpun matalapainehälytykset? Jos paine liian alhaalla kompuran käydessä, hälyttää ja pysäyttää kompuran = katkokäyntiä. Miten tuo valkoinen muovitötsä ja punainen paisunta-astia asemoituvat toisiinsa, mikä tuon muovitötsän virka loppupeleissä on? Sekä tulo- että menolinjassa on ilmakello, pitäisikö niiden molempien korkit siis sulkea? Koska viinaa on kuitenkin mennyt reippaasti lisää, niin tilanne tuolla linjassahan ei ole vielä ok? Eli onko tuo korkkien sulkeminen ennenaikaista tms.?
Matalapainehälytys tulee siitä kun kylmäaineen paine on höyrystimessä liian matala.
Yleensä tähän on syynä se, että keruuliuos kiertää huonosti.
Keruuliuoksen paine ei suoraan vaikuta höyrystimen kylmäaineen matalapainehälytykseen.
Tässä tapauksessa keruuliuoksen paine vaikuttaa välillisesti matalapainehälytykseen.
Nostettaessa keruuliuoksen painetta, puristuu putkistossa olevat ilmakuplat kasaan ja tämä taas parantaa keruuliuoksen virtausta.
Seuraava toimenpide sinulla on saada ilmat pois keruuputkistosta.
Minä tekisin seuraavasti:
1) Paineet pois putkistosta.
-Varmista, että lämpöpumppu ei käynnisty
-Aseta ämpäri varoventtiilin ylivuotoputken päähän
-Varoventtiilin nuppia kääntämällä laske paine pois
-Ruuvaa muovitötsän päällä oleva automaatti-ilmaus pois.
-Täytä muovitötsä lähes täyteen
-Sulje kaikkien automaatti-ilmausten hatut.
2) Keruuliuoksen kierrätys
-Sulje kaksi keruulenkkiä
-Käynnistä liuospumppu maksimivirtaukselle
-Tarkkaile muovitötsän pintaa
-Lisää tarvittaessa nestettä, tötsä ei saa missään vaihessa mennä tyhjäksi.
-Kierrätä niin kauan kunnes pinta pysyy vakaana ja ilmaa ei enää tule tötsään.
- Sulje ensimmäinen lenkki ja avaa toinen
-Kierrätä samoin kuin ensimmäinen
-Näin jatkat, että kaikki kolme lenkkiä tulee kierrätettyä kahteen kertaan.
3) Palautus
- Avaa kaikki kolme lenkkiä
-Täytä muovitötsä niin että nestettä on n. 2/3 tötsän korkeudesta.
-Kierrä automaatti-ilmaus paikoilleen ja tee se toimimattomaksi sulkemalla päällä oleva hattu
4) Käynnistä lämpöpumppu ja seuraa toimintaa
ATS