No joo,eikö ne Urban Ruiserit ole niitä stop/go vehkeitä jotka pysähtyy kaikissa valoissa sujuvasti.Siinä kyllä kontaktorit rispaantuu.
Eikö näissä lämpöhommissa ole ne X-koneet tarkotettu niille jotka pelkää pätkäkäyntiä?niin minä olen luullut.5-6 vuotta sitten kun oli jo toinen kone tarpeen X-kone oli kai jonkinlainen uutuus.Sitä ei saanut kuin asennettuna,erikoishintaan.Ja sillä hintaa asennettuna sai rautakaupasta rahalla ilman asennusta 2 kpl lässiä + vielä asennustarpeita tai melkein 3 kpl Nibeä.Valinta oli vaikea X-kone olisi ollut hyvä kun oli laaja varasto hevos-ja autotalli kylmillään.Mutta mutta kun ajattelin asentaa itse niin X-kone ei käynyt ,jätin ylimääraiset tilat entiselleen ja ostin rautakaupasta yhden lässän ja asensin.Tässa tapauksessa ei minkään valtakunnan takuita.
Viides talvi menossa lässällä.Ja jos pätkäkäynti repii kompuran hajalle niin nyt sen toisen lässän hinnalla mikä säästyi saa kai noin 3 kompuraa asennettuna,vai mita ne kompurat nykyään kustantaa?
Tällä foorumilla kun on noita hienosäätäjiä,niin eikö normaali täystehovehkeeseen voi kompuralle jälkiasentaa taajuusmuuttajaa jolla tehoa voisi vuodenaikojen mukaan säätää, pätkäkäynti lievenesi.Mitä ongelmia siinä esiintyisi?
Ilmakiertolämmöjako joka meillä on ,ottaa aina heti huomioon ylimääraisen lämmön.Olkkarin keittiön ja yhden makkarin ikkunat etelään.Lämmityskaudella kun on aurinkoista niin lämmityspyyntö alenee.Saman tekee kun on sauna lämmin lämmönvaihtimen kautta lämpö tulee uudelleen kiertoon.
Ja uuden rakentajat tehkää oikea lämmitysuuni.Jos pakkasilla haluatte pätkäkäynnin kesäkäynille eli 1-3 kertaa vrk niin se tapahtuu uunilämmityksellä.Eikö se lämpö leviä vaikkei ole ilmakiertolämmönjakoa.Vai kuinka se lämpö leviää lattialämmityksessä.
Korvausilman esilämmitys ns.jaljapurkkityyppisellä lämmittimellä on kai tuottava,mutta nää nestekiertoiset aurinkolämmittimet pikkutalossa on keskikesän lämpimillä rasite.Se kiehuu ellei sitä voi tyhjentää tai sitten lämpimän käyttöveden kulutus ole runsasta.Sähköa tuottava järjestelmä voisi olla järkevä.Tosi helteillä on kai jäähdytys enneminkin paikallaan.