Tällä hetkellä pumpun käynnistyessä tulolämpö on 3,5 - 3,8 astetta, meno n. 2,5 astetta matalampi. Lämmitysjakson lopussa tulolämpö saattaa olla jopa hieman pakkasella ja meno n. 1,5 astetta kylmempää.
Käänsin matalamman kaivon kierron kiinni kesken lämmitysjakson, tulon lämpötila putosi 0,5 astetta. En ole kuitenkaan saanut linjasäädöllä kaivoja ihan tasapainoon.
Lepojakson puolessa välissä kytkin keruupumpun päälle ja tulolämpötila oli 2,7 astetta. Käänsin matalamman kaivon kierron takaisin auki ja tulolämpö nousi 3,2 asteeseen.
19.4. - 31.8.
Käyntikerrat 833
Käyntitunnit 226
Kaikki sähkö: 2325kWh
Jokin tässä yhtälössä "mättää".
Tee eilinen koe toisin päin eli sulje syvemmän kaivon kierto lämmitysjakson aikana.
Miten mittaat lämpötilat?
Vertasin käyntitunteja omaani samalta ajanjaksolta
- Ceon 226 h vastaa 7,0% käyntiaikakerrointa
- ATS 433 h vastaa 13,5 % käyntiaikakerrointa
Minulla pumppu on käynyt keskimäärin kaksi kertaa enemmän (7 kW) kuin sinun (6kW ?), sinulla kaivojen aktiivisyvyys n. 160m ja minulla 153m. Minulla tuleva neste käyntijakson , 25min, alussa n. 5,3C ja lopussa n. 4,4C.
Minulla tulolämpötila putoaa ytäpitkän käyntijakson aikana n. 1,0C kun taas sinulla n. 4C.
Tästä voisi tehdä sellaisen johtopäätöksen, että lämpö ei siirry suunnitellulla tavalla kaivoista keruuputkistoon.
Kerro (tai piirrä) keruuputkiston rakenne ja kytkentä.
Tarkista kuitenkin ensimmäiseksi lämpömittausten tarkkuus!
ATS