Meillä on sellainen systeemi, jossa Geopro GS60 (vauhtoventtiilikone), huone- ja ulkoantureilla, 200l puskuri ja aeromaster. Aeromasterissa sama 4 rivinen patteri ja oma termostaattiventtiili heivattu mäelle, olohuoneessa ollut termostaatti katkoi aiemmin (ennen oli Lämpökissa ja 300l käyttövesivaraaja, käyttövesi lämmitti myös taloa) kiertovesipumpun käyntiä, nykyään sen tilalla siis huonelämpöanturi. Puhallin on jatkuvasti 2 asennossa.
Geopro vaatii aina ulkoisen kiertopumpun ja shuntin, koska sisäinen pumppu ei käy kun kompuran käydessä. ulkoinen siis kokoajan. Puskuri on kytketty kahdella putkella sarjaan patterikiertoon, (ei hullunkiertoja) ennen patteria, homma toimii niin hyvin että, shuntti pääasiassa vain sulkee patterikiertoa kun liian lämmin tulee, esim leivinuunia lämmittäessä tai isolla porukalla saunoessa.
Meillä on sisällä 23 astetta, koska muuten mulle tulee vilu. Ja siitä en pidä.
Se patterille menevän veden lämpötila heittelee helposti jonkun kymmenenkin astetta, mutta ei sitä kyllä huomaa muualta, kuin Oumanin trendeistä. Aluksi mäkin olin aivan kauhuissani, kun täältä luin että se patterille menevä lämpö pitää saada ihan tasaiseksi, soittelin jo putkimiehellekkin. No onneksi putkimiehellä oli kiire ja huomasin että hommahan pelittää näinkin.
On ollut tarkoitus mittailla sitä patterin jälkeisen ilman lämpötilan vaihtelua, mutta kun kaikki toimii, niin motivaatio on kovin pieni. En usko että se on saman 10 astetta, saa nähdä. Mulla olisi siis uusi 6 rivinen patteri joka pitäisi vaihtaa jossain vaiheessa. Sitä silmälläpitäen meinasin mittailla mikä on vaikutus menoveden ja tulevan ilman lämpötiloihin, ennen ja jälkeen.