Moi,
Sähkönkulutuksesta oli jo topicci, mutta ei täällä liikaa aiheita ole joten avaan oman johon toivon kommentointia. Minulla on nyt ollut puolitoista vuotta V15 ja huoletonta on ollut. En ole "hifistellyt" yhtään mutta voisin sitä tehdäkkin jos olisi hyviä vinkkejä. Ajattelin ensinnä ostaa oumanin lämpömittarit menevän ja palaavan letkun päälle jotta näen eron koska ei ne kovin kalliilta vaikuttaneet. Ja ehkä oumanin palikan jolla saan mahdolliset hälyt kännykkään. Onko mittareista kokemusta kun näytti olevan kolmea erihintaista mallia tarjolla?
kWh mittari on ollut nyt 11kk pumpun etupuolella ja kulutus on ollut 7100kWh joka on paljon vähemmän kuin pelkäsin. Tälle talvelle ei ole vielä täällä Oulun korkeuksilla kunnon pakkasia ollut (parikymmentä pakkasta enimmillään) mutta sattui niitä melko reilusti viime keväälle. Kokonaiskäyntiaika 2010 elokuusta lähtien on kompuralla ollut 2307. Lämmitettävää on n.240m2 ja vedenkäyttäjiä 7kpl. Kaikki muu pattereilla mutta kosteat tilat lattialämmityksellä. Järjestelmä on kahdella â140m kaivolla.
Tässä tämänhetkiset asetusarvot (olen saattanut näitä jotain muutella käynnistyksen jälkeen joten siksikin haluan kommentteja :-/ )
L1: -20= 47c
0= 35c
+20= 19c
L2: -20= 37c
0= 31c
+20= 20c
Onhan se niin että L1:stä pyörittää pumppu/piiri joka on ovesta katsoen taaempana?

Eli L2 on siten lattialämmitys.
Sitten ne muut:
Yöalennus L1, L2 0
Minimiraja L1, L2 15
Maksimiraja L1 59, L2 45
Syyskuivaus L1,L2 2
Varaajaylämin L1,L2 48
Varaajaalamin L1,L2 41
Vent.Kesäsulk L1 20
SähköYläero L1, L2 10
Mitään muuta en ole tehnyt kuin kaksi kertaa tsekannut sihdin ja siellä ei ole ollut yhtään mitään eli koko pumppuhomma ja hifistelyt on jääneet kokonaan kiireiden alle. Viinaksia ei ole tarvinnut lisätä täyttösäiliöön. Lämmöt ovat olleet sisällä ok joten vaikka varmasti käyrä vaikuttaa "kuumalta" niin se on passannut hyvin. Sisälämmöt n.22c.
Eli jos on vinkkejä/kommentteja sähkönkulutuksen pienentämiseen tai muuten järjettömiin arvoihin joita minulla mahdollisesti on, otan ne kiitollisena vastaan! Kysymyksiäkin taisi tulla jokunen.......