Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maalämmön mittaristo  (Luettu 960 kertaa)

Poissa sampe1

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Maalämpöfoorumi
Maalämmön mittaristo
« : 03.09.22 - klo:18:57 »
Moi. Laitan tän aiheen vielä tähänkin ryhmään jos joku osaisi vastata.
Eli osaisiko joku kertoa kun tuossa liitteessä olevassa kuvassa näkyy mittari jonka lämpötila on lähes 40 astetta, oli muutama päivä siteen tapissa, niin mikä mittari tuo mahtaa olla ja pitääkö tuosta korkeasta lämpötilasta olla huolissaan? Ja itse en edes ymmärrä noita muitakaan mittareita kun ollaan muutettu tähän asuntoon vastikään? Meillä siis danfossin maalämpö vesikiertoisella lattialämmityksellä. Ja sitten samassa tilassa on enerventin iw kone jonka läpi käsittääkseni maakylmä menee ja sillätavoin jäähdyttää asuntoa. Enerventillä lämpötila-asetus on 17 astetta. Eräs henkilö sanoi minulle että kaikki mittarit olisivat menneet rikki? Onko se edes mahdollista? Pari vuotta sitten mittarit olivat suunnilleen 20 asteen paikkeilla.

Paikalla Kajakki

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 375
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Maalämmön mittaristo
« Vastaus #1 : 03.09.22 - klo:22:16 »
Nuo mittarit kaikki kolme ovat taloa jäähdyttävässä putkistossa . Kuten näkyy asteikot ovat miinuksenkin puolelle. Ne ei tahdo kestää ehjänä täälläkään. Mutta nuo putket kannattaa eristää armafleksillä ensi tilassa. Kuten näkyy Neon ttiputtaneet kondessivettä koneen päälle.
Nibe F1255 3-12kw +100 UKV kaivo 149 m Makrotalo rv. -86 117m2 + 60 m2 Pattereita 14 joista 5 Purmoja 450 c21

Poissa sampe1

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Maalämmön mittaristo
« Vastaus #2 : 04.09.22 - klo:15:44 »
Ok, kiitos tiedosta. Eli mittarit sitten pitäisi vaihtaa uusiin?

Paikalla Kajakki

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 375
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Maalämmön mittaristo
« Vastaus #3 : 04.09.22 - klo:19:14 »
No minä luovuin mitttareista kun kaksi ensimmäistä vikaantui. Näe arvot Nibestäkin.
Nibe F1255 3-12kw +100 UKV kaivo 149 m Makrotalo rv. -86 117m2 + 60 m2 Pattereita 14 joista 5 Purmoja 450 c21