Saaga on nyt saanut päätöksen.
Vaihdoin releen, ongelma ei valitettavasti ollut aivan näin yksinkertainen.
Seuraavaksi avasin ja puhdistin kaikki kudosputket, se isompi kudosputki oli aivan tukossa, tulistimen ohuempia olen joskun puhdistanutkin ja ne eivät olleet läheskään yhtä pahassa kunnossa kuin se iso.
Ongelma ei kuitenkaan poistunut vielä tämän jälkeen. Oli kuitenkin erittäin tärkeä toimenpide tehdä.
Paisuntaventtiili, kuivain, aineet ym. oli vaihdettu reilu parivuotta sitten, mutta vika oli jälleen tukkiutuneessa paisuntaventtiilissä. Halpaa....
Ilmeisesti Honeywell on susi tässä käytössä/mallissa, nyt tuli Danfoss tilalle.
Mutta iloa himmentää lievästi se, että öljyä oli pakkaantunut melkoisesti putkistoon/lauhduttimeen ja sitä tuli reilusti ulos, kun paisuntaventtiiliä vaihdettiin, eli nähtäväksi jää riittääkö voitelu jatkossa.
Mutta vihjeenä, rassatkaa ne kudosputket kerran vuodessa puhtaaksi.
Ja suurella todennäköisyydelä itse juurisyy tähän ongelmaan on pätkäkäynti. Jos olen oikein ymmärtänyt öljyt eivät ehdi laskeutua takaisiin kompuran öljytilaan vaan pikkuhiljaa huuhtoutuvat eteenpäin ja pakkautuvat lauhduttimeen/paisuntaventtiilille, olenko jäljillä?
Pystyykö scroll kompuraan lisäämään öljyä? Huoltomies ei tosin ollut kovin innostunut tästä ajatuksesta.
Katse on jo tulevassa, kun sen aika koittaa, niin seuraava järjestelmä on varustettu kunnon varaajalla, en ymmärrä miten olen edes alkujaan päätynyt näin kompaktiin ratkaisuun, kun tilaa olisi ollut vaikka mille. Tämä on hieman kuin talon/remontin teko yleensäkin, kolmas kerta onnistuu jo kohtuullisesti