Terve,
Minunkin WPC7:aan iski viime viikolla tämä alapaine-ongelma.
Huoltomiehen kanssa katsottiin koneen sisäiset mutasihdit, joissa oli vain hiukan töhnää. Pestiin ja laitettiin paikoilleen.
Samassa huomattiin, että yksi sähkökeskuksen sulake ei enää toiminutkaan ja se vaihdettiin uuteen (sulake oli ollut aluksi ylhmpäällä ihan normaalisti??).
Pumppu lähti käyntiin ja pyöri iltaan saakka kunnes sitten joskus 20.30 oli tullut taas alipainehälyä.
Minulla on pumppuun datakaapeli, joten saan katsottua helposti eri arvoja tietokoneelta, kun pumppu käy tai jos ajan reletestin kautta jotain testikäyttöä.
Huomasin, että jos resetoin virhekoodit ja laitan pumpun käyntiin niin se lähtee käyntiin, mutta alapaine arvo laskee hitaasti kunnes se saavuttaa 3.5, jolloin pumppu pysähtyy taas alapainehälyyn.
Maahan menevän litkun lämpötilat näyttivät jotenkin oudoilta. Yhdessä testissä esim. se pysyi suht pitkään n. 5 asteessa, joka ei ole ihan normaalia. Yleensä se laskee aika nopeesti. Välillä se näytti miinuksen puolella olevia lukuja. Jotenkin ne luvut herättivät epäilyksen jostain anturiongelmasta.
Toisaalta huomasin yhden ilmiön, mitä ei ole ennen näkynyt. Lyhyehkön muutaman minuutin käytön aikana kompuran pintaan muodostui jäätä paikoitellen.. ?? Siis ei se mennyt mitenkään vaaleaksi kohmeesta, mutta se oli märkä ja paikoitellen siinä olin ihan selkeetä jäätä muodostunut kompuran pintaan. Mikähän tuon voi aiheuttaa?? Ei ole milelestäni ikinä ennen ollut tuollaista kondenssi/jäätymisongelmaa.
Maapiirissä on painetta ulkoisen mittarin perusteella n. 0.4 baria, joka on sitä luokkaa, mitä siinä on aina ollut. Ulkoista mutasihtiä minulla ei näytä olevan.
Ajelin reletestin kautta liuospumppua ja se vaikuttaisi toimivan sillä perusteella, että liuslämpötila lähti muuttumaan testin myötä. Toisaalta jotenkin tuntui, että siitä pumpusta on ennen tullut kovempi ääni ja mietityttää, että toimiiko se oikeasti. Kun oli sitä epäilystä liuoslämpötila-anturin toiminnastakin..
Ohjekirjan mukaan pitäisi tutkia kylmäainetta läpinäkyvän putken kautta, mutta missähän kohtaa se oikein on. Ei viitsisi repiä eristeitä irti summan mutikassa.
Pitää varmaan pyytää huoltomies paikalle uudelleen vai olisiko jotain vinkkejä tähän asiaan?