Jos aiot käyttää välivaihdinta, menetä jo merkittävästi coppia. Vaihtimen ja verkoston väliin jää muutaman asteen lämpötilaero joka patterikäytössä voi jo rajoittaa pumpun tehoa. Hiiliteräksisissä pattereista, varaajista, ja kattiloita irtoaa tummaa kerrostumaan, varmaan hienoa ruostetta, mutta se on yleensä laskeutuneena pohjille ja siitä huolimatta kiertovesi on kirkasta. Usein sihti riittää varmistamaan ettei tukoksia tule pumpun puolelle . Puskuri on tarpeellinen jommalla kummalla puolella. Jos verkosta on riittävän tilava toimii se puskurina. Jos puskuri on verkoston puolella niin tarvitset sinne ulkoisen anturin. Jos puskuri on pumpun puolella niin koneen menovesianturi hoitaa homman, asteminuuteilla voi hallita käyntiaikaa, tällöin pumpun kiertopumpun pitää käydä koko ajan.