Kai muunkinlaisia ilmaimia on jos nuo ei mahdu. Jos rakenne on tälläinen niin eipä tuo ihme ole jos ei toimi oikein.

Se yksi ilmainhan pystyy oleen esim pystyputkessa. Mikäs sen nimi nyt mahtoi ollakaan.... olen kaavaillut sitä maalämpöpumpun liuospuolelle... mahtoiko se olla spirovent...
Jep, varmaankin on mutta nyt ovat nämä LVI-ammattilaiset tuonne tekniseen huoneeseen asentaneet. joten niillä sitten mennään... Onneksi sentään kaikkien viiden alla on sulut jotka menin koemielessä sulkemaan eilen ehtoolla jolloinen viime yönä herännyt siihen että patterit lorottaa ;-)
Muina öinä olen siihen lirinään joskus herännyt ja kiroillut ankarasti sitä...
Enemmän vain itseäni on alkanut kiinnostamaan tuo mekanismi millä edes saa ilmaa tuonne patteriverkostoon jossa on takana 1,3bar painetta? Voiko sillä olla isokin merkitys kun ulkoyksikön sulatuksen aikana VVM320:n kiertovesipumppu heittää kierrokset 100%:n ja sulatuksen päätyttyää pudottaa ne sitten likimain suoraan taas 30%:n tietämille?
Tuo "uutukainen" tuli taloon noin kuukausi sitten jossa ennen oli Jämä Miniter jonka aikana ei tarvinnut kiroilla...
jk. nuo venttiilit jotka tuolla teknisessä huoneessa sijaitsevat ovat juurikin Sinun kuvan mukaiset jutut mutta, kulmalla. Omissa päätelmissäni olen tullut samaan tulokseen että toiminta tilanpiuutteesta johtuen liki 30° kulmassa on todella epävarmaa...