En tiedä, tarkoittiko ketjun aloittaja nimenomaan cool-mallia ja kiinnostunut viilennyksestä, vai WPC-koneesta noin yleisesti.
Itse WPC-maalämpöpumpulla on varmasti paljon käyttäjiä tälläkin foorumilla. Itsekin olen yksi näistä. Laadukas saksalainen konehan tämä on. Tekniikka sinänsä vaihtoventtiilipumpuissa on niin samankaltaista monien merkkien kesken ja keskeiset komponentitkin tulevat samoilta valmistajilta, joten erot ovat aika pieniä.
Aika vähän täällä kukaan mistään isommista ongelmista on kertonut, joten kokemukset lienevät pääsääntöisesti hyviä. Sama toki pätee myös moneen muuhun pumppumerkkiin.
Cool-mallin lisäominaisuutena olevasta viilennyksestä en osaa sen enempää sanoa. Hieman varovainen olisin lattian kautta tulevasta viilennyksestä kosteuteen liittyvistä syistä. Toki nämä järjestelmät osaavat itse valvoa kastepistettä ja säätää toimintansa sopivan tehoiseksi. Jos lisäkustannus ei ole hirveän iso, niin saattahan se ihan käypä systeemi olla. Ainakin se on hiljainen puhallinkonvektoreihin verrattuna.
Invertteriin liittyen, WPC on tietysti kokonainen valmis paketti. Siitä vain pitää valita talon lämmitystarpeen mukaan sopivan tehoinen malli viidestä eri tehovaihtoehdosta. Erikseen on sitten invertteripumput, jotka säätävät kompressorin tehoa itse, mutta en ole toistaiseksi vakuuttunut, onko siitä lisäkustannusta vastaavaa hyötyä.