Vikana on että kompressori ei lähde päälle. Samalla kun se nytkähtää liikkeelle laukeaa moottorin varo sieltä näytön takaa.
HP/MS-larm viittaa että joko moottorisuojakytkin(MS) tai korkeapainepressostaatti(HP) on laukaissut.
Jos kompressori ei pyöri yhtään vaan laukaisee suojan välittömästi käynnistyksessä niin vaikuttaisi että moottorisuoja laukaisee koska paineen nousemiseksi pitäisi kompressorin käydä ainakin muutamia sekunteja.
Korkeapainepressostaatti seuraa lauhduttimen painetta ja jos paine jostain syystä nousee liikaa niin kompressori pysähtyy ja tulee hälytys.
Tässä tilanteessa lauhduttimen paine/lämpötila on liian korkea ja se johtuu joko liian korkeasta lämpötila-asetuksesta meno- tai käyttövedelle tai puutteellisesta lauhduttimen virtauksesta,esim lauhduttimen kiertopumppu ei pyöri tms.
Keruupiirin puolella höyrystimen painetta valvoo matalapainepressostaatti ja jos keruuliuos ei kierrä jostain syystä niin ko pressostaatti laukaisee ja tulee matalapainehälytys,oliskohan LP-larm(?)
Jos tuo MS/HP-larm tulee välittömästi kun kompressori yrittää käynnistyä niin kannattaisi tarkistaa kompressorin käynnistystä hoitava pehmokäynnistin,lämpörele,nestelinjan magneettiventtiili ja mitata kompressorin käämit pehmokäynnistimeltä lähtevistä johdoista,silloin kompressorin päävirta pistokeliitin tulee myös mitattua.
Pehmokäynnistintä mitatessa on huomattava että kaikissa kompressorille lähtevissä johdoissa on jännite jos turvakytkin on päällä (vaikka kompressori ei käy) koska pehmolta menee yksi vaihe jatkuvasti suoraan moottorille ja kiertää tähtipisteen läpi takaisin.
Pehmo siis kytkee ja säätää vain kahta vaihetta.
Turvakytkimeltä tulevat vaiheet pitäisi mitata "vaiheiden välistä" eli kaikissa n 400V,ei vaiheen ja nollan välistä,silloin mittaustulos on luotettava
