Kyllä mulla kuului putkien veto pannuhuoneeseen asti. Kaivojen kulmat tuli hitsattuina, joita en kyllä olisi ottanut omalle kontolle muutenkaan. Saati, että laittaisin jotain liittimiä sellaisiin paikkoihin, joihin en halua enää palata muutenkaan tulevaisuudessa. Koska käytin omaa kaivuria, niin sain alennusta maakaivun verran. Läpiviennit oli myös hinnoiteltuja, joista en maksanut, kun tein itse. Myös sähkötyöt tein itse ja sen osuuden pyysin laskuun eriteltynä, jonka siis myös säästin. Kaivoputkitusmiehillä on usein minikaivuri siellä autossa, jolla putket vedetään kanaaliin. Mun piti oikein muistuttaa, että vedetään sitten sieltä ihan juuresta poikki, ettei jää putket killumaan 1 m maanpinnan yläpuolelle. Mulla oli siis Rototecin miehet, enkä tiedä muiden kaivureista mitään. Porareilla oli myös tilaus 2x150 m kaivoille, joihin pyysin siinä poratessa ja jauhoja kattellessa sen poraamaan 2x165 m. Putket meni tilaukseen sen poratun määrän mukaan ja tuli muutaman päivää myöhemmin. Jos et osaa jotain, niin anna suosiolla muiden tehdä. Varaajaa voin suositella kaikille, jotka tarvitseen käyttövettä esim 6 teinin + 3 normaali järkisen tarpeisiin ja miksei vähemmällekin porukalle. Eli se lämmitysvaraaja on melkein pelkästään tuplaamassa käyttöveden määrää, kun esilämmityskierukka tekee käyttövedestä suuren osan hyvällä hyötysuhteella ja samalla saadaan paljon lämmintä, vaikka varsinaisen kuumavesivaraajan saakin pitää aiemmalla lämmöllä. Jos tätä ei arvosta yhtään ja katsoo, että pienempikin käyttöveden määrä on siedettävä, niin missään nimessä ei kannata varaaja lämmityspuolelle laittaa. Nykykokemuksen mukaan en kyllä jättäisi lämmitykselle varaajaa laittamatta. Tuo lämmin vesi ei aina ole ihan parhautta maalämpö systeemeillä ja muutamat tutut on sen kanssa saanut temppuilla ja säätää ihan turhanpäiten, kun olisivat laittaneet vain heti kuntoon. Tuo lämmitysvaraaja esilämmityskierukalla on kuitenkin vain mukavuustekijä, ei mikään ehdoton pakko. Ja asentajat on taatusti oikeassa sanoessaan, että pelaa se ilmankin. Mulla on toisaalta molemmat autotkin 4- vetoisia, vaikkei ne tarvitsisi olla juuri koskaan. Silloin kun on tarve 4-vedolle ollut, niin en tiedä, että miten sen olisi hoitanut, jos ei valmiina olisi.