Ensiksi kiitos Zeniitti vastauksestasi.
Toiseksi. Enpä osaakaan vastata tuohon kysymykseesi tietokonetta mahdollisesti vaivaavasta ongelmasta mutta kerron havaitsemistani seikoista ja oireista. Vika kun voi tietysti olla myös itse ohjelman vikaantuminen, Usb-palikan rikkoontuminen tai mittausverkkovika.
USB-palikoita olen tilannut uusia, kokeillut vaihtaa niitä vuoron perään ilman tulosta. Tästä voisi äkkiseltään päätellä ettei vika olisi palikoissa. Tietokoneen laiteluettelosta kytketty USB-palikka löytyy omalla tunnisteellaan. Joten kone ilmeisesti pystyy keskustelemaan palikan kanssa.
Verkosta olen vaihtanut aina yhteen mittapisteeseen saakka ilman tulosta. Tästä olen päätellyt ettei vika ole mittausverkossa. Lisähavaintona tukemassa em. poissulkemisia on se ettei edes tahallisesti verkkoon aiheutettu oikosulku saa aikaan ilmoitusta : oikosulku 1-wire verkossa. Näitä ilmoituksia tuli silloin kun laitteisto vielä toimi ja tahaton oikosulku tapahtui mittausverkossa.
LogTemp ohjelman ja ajurit olen poistanut ja ladannut lukuisia kertoja ilman myönteistä vaikutusta. Koneeseen itseensä ei vikaantumisen aikoihin ole tehty minkäänlaisia muutoksia, ladattu tai poistettu mitään. Mikään muu toiminto ei ole koneessa muuttunut, vain lämmönmittausohjelma ei toimi.
LogTemp asentuu koneeseen mielestäni oikein ja ruutunäkymä vastaa aikaisempaa toiminutta näkymää.
Ongelma ilmenee siinä kohtaa kun ohjelman OK-painikkeeesta käynnistää toiminnan. Samalla sekunnilla tulee ohjelman sanomia-osioon viisi vikailmoitusta: ei 1-wire verkkoa. Muuten ohjelmalle voi antaa ohjelman mukaisia muutoskomentoja ja muutokset toteutuvat oikein.
Tämä ilmoitus toistuu uudelleeen ja uudelleen viitenä joka valitun näyttöaikajakson jälkeen.
Mitään muuta ei sitten ohjelmassa tapahdukkaan. Olipa sitten palikka kytkettynä tai ei, verkko kytkettynä palikkaan tai ei. Tuntuu kuin ei ohjelma ja palikka keskustelisi keskenään. USB-palikan vaihtaminen paikasta toiseen koneessa ei liioin auta asiaa. Portin vaihtamisetkaan eivät auta asiaa.
Tuo on noin lyhykäisesti ongelma johon tarvitsisin korjauapua. Onko koneessa, käyttiksessä, LogTempissä, USB-palikassa vai verkossa vikaa tai vähän ja jokaisessa, on se selvitettävä asia joka sitten lienee jo korjattavissa. Oma osaaminen ei riitä, se on tullut todettua.
Mikäli moinen kertomasi "kaukoparannus" mielestäsi saattaisi tuoda avun ongelmaani, olen hyvin innokas koekaniiniksi. Varsinkin kun avuntarjouksesi näin lyhyellä aikavälillä ainakin näyttää olevan ainoa.
Varsinaista "vierihoitoa" täällä Turun tienoolla ei ilmeisesti ole saatavilla tuon minun murheeni osalle.
Toivottavasti osaan edes neuvottuna olla autettavana ajattelemallasi tavalla ?