moi Juma,
Kyllä minäkin epäilen tuota joventaa sen vikaantumisen merkkinähän on tuo naksutus jolloin hammaspyörät lyövät toistensa yli.
Noi sun kulutuslukemat näyttää samoilta kun mun lukemat eilisten Maanatai 5.1.09 kovien pakkasten aikaan (Mulla tosin SH7 pumppu), jolloin aloin lämmittämään omaa varajaani yläosan lämmöstä 40 ja keski ja alaosan lämmöstä 25 C. Täällä oli 5.1 aamulla -18 C pakkasta.
Mullakin syyskuivaus kokonaan pois käytöstä siis arvo 0.
mulla tällä hetkellä asetukset:
20,19 C
0, 43 C
-20, 58 C
varaaja: ylätalvi 62 C, yläkesä 52 C
varaajayläero 7
varaajaAlamin 35 C, alaero 3
mulla tän mukasien arvojen kulutus n. 50 kwh/vrk klo.18 mennessä 6.1.09, siis kun tuo ylimääräinen varaajan lämmitys lasketaan mukaan.
tosin muutan asetuksia pienemmiksi kun saan lämmöt vakiintumaan. Sain belimon vasta eilen nelitieventtiilillä asennettua oikein

Toi pannun alosan lämpötila ei pysäytä kompessoria ennen kuin +55 C:ssä (kun kompr.esto 55 C), jos ylälämpö +5C ei toteudu. Ylälämpöhän tulee lineaarisesti väliltä yläkesä-ylätalvi sen mukaan mikä on ulkolämpötila. Näin ainakin SH7 mallissa jossa oumannin 202S ohjelma versio 1.14
202 käyttäjän käsikirjasta löytyy kaikki tarvittava tieto, jos ei sulla ole niin tilaa vaikka tehtaalta.
Vertailun vuoksi 30.12-31.12.08 jolloin täällä oli lämpötila -2 - 0C
kompurani kävi 11 h ja kulutus peräti 42 kwh. Arvot otettu kello 21:30
Vois tietty yrittää tinkiä tehtaalta uutta belimoa vaikka takuuaika onkin ummessa. Tämä kun on ollut nk. tyyppivika joka tulee vastaan liian nopeasti. Kutsutaanhan niitä autojakin takaisin takuuajan jälkeen kun jotain merkittävää havaitaan ...