Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: NIBETURVAN sisältö  (Luettu 4793 kertaa)

Poissa sljk

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
NIBETURVAN sisältö
« : 08.12.14 - klo:17:06 »
Onko joku kahlannut läpi NIBE:n markkinoiman ns. NIBETURVAN sisällön maalämpöpumpuille?

Niben maalämpöpumppujen tehdastakuuaika on 3 vuotta. Sen lisäksi mainostetaan ilmaista kuuden vuoden lisäturvaa ja lisämaksulla samaa turvaa 10 vuoteen saakka.

Millainen tuo turva todellisuudessa mahtaa olla, jos esim. MLP:n kompressori sanoo sopimuksen irti 5 tai 9 vuoden palveluksen jälkeen?

Mitä kompuran vaihto mahtaa maksaa ja mikä on sen elinikäennuste?

Poissa hannutt

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
Vs: NIBETURVAN sisältö
« Vastaus #1 : 08.12.14 - klo:18:54 »
Empä tiedä mutta komia paperi tuli kun täyttelin tuollasen, pitää huolella säilyttää ja se kädesää mennä ennen kuutta vuotta hajonnutta MLP korjuuttamaan, ::)

Poissa sljk

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #2 : 08.12.14 - klo:21:05 »
Miten mahtaa tuon paperin asiasisältö määritellä mahdollisen vian korjauksen kustannusten jaon vikatapauksessa?

Poissa hannutt

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #3 : 08.12.14 - klo:21:57 »
Koti/kiinteistövakuutus korvaa osan ja Nibeturva loput (hieman supistettu sopimusehdot ;D)

Poissa sljk

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #4 : 08.12.14 - klo:22:19 »
Kiitos "hannutt" infosta. Mulle ei kuitenkaan vielä auennut Nibeturvan koko sisältö.

Jos MLP:n kompresori rikkoutuu ja menee vaihtoon esim. 5 tai 9 vuoden ikäisenä, niin mitä sen oletusarvoisesti esim. 2000 € korjaus/vaihto maksaa Nibeturvan omaavalle ja jatkoajan ostaneelle maalämpöpumpun omistajalle?

Poissa jusv

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #5 : 09.12.14 - klo:10:59 »
Käsittääkseni ei mitään.

Kotivakuutus maksaa osa ja sen mitä ei maksa, Nibeturva maksaa. Näin olen asian sisäistänyt.

Edelltyksenä on, että on kotivakuutus, muistaisin.

Jussi

Kiitos "hannutt" infosta. Mulle ei kuitenkaan vielä auennut Nibeturvan koko sisältö.

Jos MLP:n kompresori rikkoutuu ja menee vaihtoon esim. 5 tai 9 vuoden ikäisenä, niin mitä sen oletusarvoisesti esim. 2000 € korjaus/vaihto maksaa Nibeturvan omaavalle ja jatkoajan ostaneelle maalämpöpumpun omistajalle?
--- F1145 10kW + 200m + VPB 500 + ECS40 ---

Poissa sljk

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #6 : 09.12.14 - klo:19:55 »
Käsittääkseni ei mitään.

Kotivakuutus maksaa osa ja sen mitä ei maksa, Nibeturva maksaa. Näin olen asian sisäistänyt.

Edelltyksenä on, että on kotivakuutus, muistaisin.

Jussi

Kiitos Jussi

Kilautin Nibelle ja utelin Nibeturvan sisätöä. Puheluun vastattiin heti ja opastusta annettiin auliisti (oli muutakin udeltavaa).

Turva toimii puhelimessa saadun infon mukaan juuri kuten kuvasitkin. Kotivakuutuksen pitää silloin sisältää myös LVI-laitteiden rikkoutumisturma ja omavastuun tulee olla 600 € tai alhaisempi.

Pitää siis vielä selvittää mitä oma kotivakuutus pitää sisällään ja mikä on sen omavastuu, sekä mahdollisten muutosten vaikutus vakuutuksen hintaan.

Tuo maksimissaan 10 vuoteen venyvä "takuu" on ihan merkittävä tekijä, sillä tuolla jaksolla moni pyörivä kone (kuten myös kompura) saattaa sanoa sopimuksensa irti.