Mistähän tuo keski- / aamuyön hässäkkä johtuu? Käy paljon "pätkemmin" nyt kun laskin yläminimiä.
Näyttää että olisi tehnyt vähän ennen puolta yötä tavanomaisen "piikkikäynnistysyrityksen" ja 5 min käynnistyseston jälkeen tasan puolen yön aikaan uuden käynnistysyrityksen.
Tämäkin käynnistys epäonnistui ja vika jäi päälle.
Klo 0:30 vastukset päälle.
Klo 02:00 vika poistui ja kompressori käynnistyi normaalisti.
Klo 02:30 kompressori pysähtyi hetkeksi, 5min ja käynnistyi uudelleen. Ilmeisesti vika kävi hetkellisesti päällä.
Tämänhetkinen tiheämpi käynti johtuu siitä, että kone käy alavaraajan / käyrän ohjaamana niin kuin pitäisikin käydä.
Mutta tulistaa kuitenkin edelleen huonosti.
Syyksi yölliseen hässäkkään ja piikkikäynnistyksiin epäilen Oumanin sekoilua tai hetkellistä katkosta jossakin mittauksessa, mistä tulee kompressorille seis-käsky.
Esim M09 (ylävaraaja), M10 (alavaraaja) tai M11 (kuumakaasu)
Kompressorin käynnistymisen aiheuttama tärähdys saattaa saada katkoksen aikaan esim. huonossa liitoksessa. Näiden mittausten johtoliitosten kiristäminen saattaisi korjata vian.
Tässä puolen yön häiriössä olivat lämpötilat sellaiset että ala- tai ylävaraajan jomman kumman mittauksen vika ei olisi pysäyttänyt kompressoria.
Joten todennäköisesti kuumakaasun mittaus M11 aiheuttaa häiriön.
Sitten kun vika jää päälle katso mikä mittaus näyttää epänormaalia arvoa.
Tai koneen käydessä liikuttele mittausten antureita tai johtoliitoksia ja seuraa että saatko häiriötä aikaiseksi.
ATS