Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hinta gallup vuodelle 2007  (Luettu 18672 kertaa)

Poissa Saunala

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
Hinta gallup vuodelle 2007
« : 03.02.07 - klo:22:04 »
Sain tuoreen tarjouksen Geopron SH 13 + tulistusvaraaja SHAK 702 (700 litraa).

Hintaa paketilla on 9.247,60 €.

Kommentteja ja vertailuhintoja odotellessa.

Poissa TomiN

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Geopro SH13+SHAK1002 porskuttamassa
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #1 : 04.02.07 - klo:00:50 »
Meille tulossa sama paketti, hinnat 9265 e +rahti ja 9030 e + rahti. Eka hinta voimassa helmikuun lopppuun, toka oli voimassa tammikuun puoleen väliin.

Mitäköhän maksaa asennus, tällä hetkellä olen saanut asennustarjoukseksi n. 700 e työstä, osista en tiedä. Luulisin että osat maksanevat n. 1500 e, joten asennettuna hinta olisi n. 11400 e.

Sain tarjouksen myös paikalliselta edustajalta, asennettuna hinta oli lähes 15000 euroa :) heh.


Poissa sailor

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3 055
  • Lämpöässä V15 11/04-->
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #2 : 04.02.07 - klo:09:03 »
Koska olette jo oikealla "tiellä" niin nyt kun tiedätte mitä haluatte niin puhelin kouraan ja soitatte kaikki geopron jälleenmyyjät läpi.

Puhelun kulku on seuraava:

- Päivää, haluatko tienata muutaman tonnin pikkuhommasta?
* ?????
- Niin, välittäisit minun pumppukauppani tehtaalle
* no tuota minkäslainen kohde...
- ei ei ei...älä ihmeessä tuommoisilla vaivaa päätäsi, ne on jo hoidettu, laitat vaan faksin tehtaalle että lähettävät pumpun tähän osoitteeseen, 2 minuutin homma.
* tämä haluamasi pumppu maksaa 10500 euroa...
- Eiköhän sovita että tänne 700 km päähän se maksaa 8000 euroa, josta sulle jää ihan mukavasti katetta 2 min työstä.
* hmmmm, olet kyllä niin kaukana että tuskin poljet "paikallista" hintatasoa...olkoon menneeksi.


Koska siitä pumpun myyjästä ei ole mitään apua pumpun oston jälkeen (saattaa löytyä poikkeus yksi tuhannesta)...niin miksi edes yrittää "vinguttaa" sitä paikallista myyjää laskemaan hintaa kun on saanut toiselta puolelta Suomea paremman tarjouksen?

Se vaan suuttuu ja soittaa tehtaalle että joku polkee hintoja. Mun pumpun myyjä repi peliverkkarinsa aivan totaalisesti kun sanoin että mulla on 600 euroa parempi tarjous kuin sun tarjoushintasi - myi kuitenkin samaan hintaan (ja puhisi kiukusta). Tämän jälkeen Hamalilta katosi hinnasto sivuiltaan. Samoin on tainut käydä ekowellille jne.

Pyytäkää siltä myyjältä pumppujen hinnasto... ;D


Jani
« Viimeksi muokattu: 04.02.07 - klo:09:03 kirjoittanut sailor »
Lämpöässä V15 Opation modaus:
http://sailor.arkku.net//trend.jpg.jpg

Poissa TomiN

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Geopro SH13+SHAK1002 porskuttamassa
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #3 : 04.02.07 - klo:10:05 »
Niin siis nuo minun hintani olivat suoraan rautakaupoista, pelkät koneet ilman asennusta ja asennustarvikkeita. Tuo 15 ke oli sitten paikallisen "valtuutetun jälleenmyyjän" hinta asennettuna. Tosiaan jos laskee asennukselle sen 700 e (tämä on kysytty hinta ilman tinkimistä) ja osille max 1500 e, niin kyllähän siinä "valtuutetulle jälleenmyyjälle" jää kivasti katetta kahden päivän hommasta :)

Poissa TomiN

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Geopro SH13+SHAK1002 porskuttamassa
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #4 : 08.02.07 - klo:11:49 »
Lainaus
Meille tulossa sama paketti, hinnat 9265 e +rahti ja 9030 e + rahti. Eka hinta voimassa helmikuun lopppuun, toka oli voimassa tammikuun puoleen väliin.

Mitäköhän maksaa asennus, tällä hetkellä olen saanut asennustarjoukseksi n. 700 e työstä, osista en tiedä. Luulisin että osat maksanevat n. 1500 e, joten asennettuna hinta olisi n. 11400 e.

Nyt tuli uusi tarjous. Hauskaa oli se, että hinta tipahti. SH13+SHAK702 maksaa 8981 euroa. SHAK1002:n kanssa paketti olisi 9365 euroa.

Kyselin tuosta asentamisestakin. Asentaja oli sitä mieltä, että tarvikkeet maksanevat muutamia satasia. Hyvä juttu jos noin on. Koko paketille tulee sitten hintaa reilu kymppitonni.

Poissa AAA

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 485
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #5 : 08.02.07 - klo:12:49 »
Toi on kyllä ihan pimeen halpa.... Ostitko suoraan tukusta?

Poissa TomiN

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Geopro SH13+SHAK1002 porskuttamassa
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #6 : 08.02.07 - klo:17:25 »
Lainaus
Toi on kyllä ihan pimeen halpa.... Ostitko suoraan tukusta?

Huomasithan siis, että tuo hinta on pelkkien laitteiden hinta, asennus + tarvikkeet maksaa lisää. Ihan tavallinen rautakauppa on tarjouksen tehnyt.

Poissa AAA

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 485
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #7 : 08.02.07 - klo:22:51 »
Lainaus

Huomasithan siis, että tuo hinta on pelkkien laitteiden hinta, asennus + tarvikkeet maksaa lisää. Ihan tavallinen rautakauppa on tarjouksen tehnyt.
Silti!

Poissa pro

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 51
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #8 : 16.02.07 - klo:11:49 »
   Terve.
Eipä ole tainnut tuo putkimies asentaa yhtään mlp:tä jos sanoo että osat sh:n maksaa muutamia satasia.
Sh vaatii lisäksi kolmitieventiilin jos kaksi piirijärjestelmä niin toinen lisää .Näihin toimimoottorit,paisunta -astia,kiertovesipumppu(2piiri toinen lisää),kv:sekoitusventtiili,varoventtiilit,painemittarit,maakiertopiirin mutatasku,täyttö ja ilmausyhteet,ll-piirin syöttöputkien yhdisteet,40 pem osat kaivoon ja tekniseen tilaan,jos 2 kaivoa tai maapiiriä niin linjansäätöventtiilit ja lämpömittarit.
Tähän vielä lisäksi putket,osat ja eristeet niin kyllä on ihme mies jos löytää osat muutamalla satasella. 8) 8)

Poissa sailor

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3 055
  • Lämpöässä V15 11/04-->
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #9 : 16.02.07 - klo:12:17 »
Lainaus
  Terve.
Eipä ole tainnut tuo putkimies asentaa yhtään mlp:tä jos sanoo että osat sh:n maksaa muutamia satasia.
Sh vaatii lisäksi kolmitieventiilin jos kaksi piirijärjestelmä niin toinen lisää .Näihin toimimoottorit,paisunta -astia,kiertovesipumppu(2piiri toinen lisää),kv:sekoitusventtiili,varoventtiilit,painemittarit,maakiertopiirin mutatasku,täyttö ja ilmausyhteet,ll-piirin syöttöputkien yhdisteet,40 pem osat kaivoon ja tekniseen tilaan,jos 2 kaivoa tai maapiiriä niin linjansäätöventtiilit ja lämpömittarit.
Tähän vielä lisäksi putket,osat ja eristeet niin kyllä on ihme mies jos löytää osat muutamalla satasella. 8) 8)

Toisaalta, onko sillä nyt niin väliä, koska ko. kilut ja kalut joutuu ottamaan kuitenkin jostakin riippumatta siitä, mistä pumpun ostaa. Itse koin että L2-piiri ei ollut hyvä sijoitus kulutettuihin euroihin nähden.

Jani

EDIT:
@ TomiN

Nyt kun sulla on LVI-jamppa katsottuna valmiiksi, niin nyt on oikea hetki ottaa puhelin käteen. Minusta tuossa olisi vielä höyläämisen mahdollisuus.

EDIT2: Täällä "halpoja" tarvikehintoja: http://www.sinidos.fi/catalog/product_info.php?products_id=56&osCsid=7a646568ee29164641f2517075d46e95

Huomaa esim: kiertovesipumpun hinnat verrattuna tähän: http://www.lvi-kauppa.fi/kauppa/index.php?cPath=161_163
« Viimeksi muokattu: 16.02.07 - klo:14:15 kirjoittanut sailor »
Lämpöässä V15 Opation modaus:
http://sailor.arkku.net//trend.jpg.jpg

Poissa SH9

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 117
  • Geopro SH9+SHB 500, 2x300m järvessä
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #10 : 16.02.07 - klo:13:05 »
Tosi halvan kuuloiset hinnat. Kaupat lukkoon vaan ettei kerkee perumaan puheita. Sopimukset mahdollisimman tarkalle tasolle yksilöidysti.

Poissa sailor

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3 055
  • Lämpöässä V15 11/04-->
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #11 : 16.02.07 - klo:14:26 »
Lainaus
Tosi halvan kuuloiset hinnat. Kaupat lukkoon vaan ettei kerkee perumaan puheita. Sopimukset mahdollisimman tarkalle tasolle yksilöidysti.

Rautakaupan hinta tai ei. Koskaan ei ole niin kiire, etteikö 1/2 tunnin soittokierros kannata. Olisiko tuo nyt enää niin halvan kuuloinen mikäli hintalaput olisi markoissa = 53437 markkaa ja 55628 markkaa.

En siis tarkoita, etteikö tarjous olisi hyvä vaan sitä että mikäli joku sitä sinulle kykenee tuolla hintaa myymään ilman suurempia suhteita?, niin ei se ole mikään nettohinta tuokaan. Huomioi lisäksi että tänne foorumille kirjoittavilla saattaa olla mukana taloudellisia intressejä mielipiteissään. (en tarkoita esim. SH9:ää)

Puhelin vaan kouraan ja soitat jälleenmyyjät läpi. Saman rautakauppaketjun liikeet tuskin haluavat kilpailla keskenään, joten sen mukaan puheet  ;)

Jani
« Viimeksi muokattu: 16.02.07 - klo:14:27 kirjoittanut sailor »
Lämpöässä V15 Opation modaus:
http://sailor.arkku.net//trend.jpg.jpg

Poissa TomiN

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Geopro SH13+SHAK1002 porskuttamassa
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #12 : 16.02.07 - klo:21:48 »
Lainaus
En siis tarkoita, etteikö tarjous olisi hyvä vaan sitä että mikäli joku sitä sinulle kykenee tuolla hintaa myymään ilman suurempia suhteita?, niin ei se ole mikään nettohinta tuokaan. Huomioi lisäksi että tänne foorumille kirjoittavilla saattaa olla mukana taloudellisia intressejä mielipiteissään. (en tarkoita esim. SH9:ää)

Puhelin vaan kouraan ja soitat jälleenmyyjät läpi. Saman rautakauppaketjun liikeet tuskin haluavat kilpailla keskenään, joten sen mukaan puheet  ;)

Jani

Olen samaa mieltä, että tuossa on ilman muuta vielä jälleenmyyjän katetta välissä. Siis nuo hinnat on ihan tavallisen rakentajan tavallisesta rautakaupasta kysymät, joten jos on suhteita tms. niin saisi varmaan vielä halvemmalla.

Ongelma on meillä se, että tarve on vasta joskus ensi syksynä, keväällä ne voisi jo asentaa mutta eipä kannata kesäksi asentaa (ja sitouttaa niihin euroja). Mutta uskon kyllä että hinnat ovat samat vielä ensi syksynä, valmistaja taitaa nostaa hintoja vain vuodenvaihteessa.

Joka tapauksessa, olen sen huomannut että "valtuutetun jälleenmyyjän" hinta sisältää erittäin paljon ilmaa. Jos joku haluaa sen maksaa niin siitä vaan, mutta minä en ole siitä innostunut. Valtuutetun jälleenmyyjän "pelkkkä asennushinta" oli 6000 euroa :) Melkoinen hinta muutaman päivän työstä ja 1500 euron osista. Olen siis samaa mieltä, että ei niitä osia muutamalla satasella saa, mutta olen varautunut maksamaan niistä n. 1500 e, sen verran sain itse laskeskelemalla niille hintaa.

Poissa TomiN

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Geopro SH13+SHAK1002 porskuttamassa
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #13 : 16.02.07 - klo:22:11 »
Lainaus
Itse koin että L2-piiri ei ollut hyvä sijoitus kulutettuihin euroihin nähden.


Siis L2-piiri == pesutilojen piiri? Itse mietin tuota myös, että onkohan se tarpeen vai ei. Miksi olet sitä mieltä että se ei ollut hyvä sijoitus?

Meille tulee siis kivitalo, joten kosteusongelmien puolesta ei ole NIIN tarpeen se pesutilojen kuivatus.

Poissa sailor

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3 055
  • Lämpöässä V15 11/04-->
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #14 : 17.02.07 - klo:09:12 »
Lainaus

Siis L2-piiri == pesutilojen piiri? Itse mietin tuota myös, että onkohan se tarpeen vai ei. Miksi olet sitä mieltä että se ei ollut hyvä sijoitus?

Meille tulee siis kivitalo, joten kosteusongelmien puolesta ei ole NIIN tarpeen se pesutilojen kuivatus.

Tuossa jotain mietteitä:http://www.saunalahti.fi/~kaivo/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=idCarrier;action=display;num=1134240699;start=20#20

Ja tuon tekstin kirjoituksen jälkeen käsitys on vain vahvistunut. Kosteisiin tiloihin vain erikoistiheä lattiputkitus (vrt. ikkunan aluset).

Jani
« Viimeksi muokattu: 17.02.07 - klo:09:12 kirjoittanut sailor »
Lämpöässä V15 Opation modaus:
http://sailor.arkku.net//trend.jpg.jpg

Poissa Saunala

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #15 : 18.02.07 - klo:23:28 »
Kiitokset kaikille tähän astisista kommenteista... minullekin annettu pakettitarjous on nyt 8.785 euroa.

Geopron edustaja sanoin Rakentaja messuilla. että hintoja tarkistetaan maaliskuun alussa... ovatko muut kuulleet asiasta?
« Viimeksi muokattu: 18.02.07 - klo:23:29 kirjoittanut Saunala »

Poissa SH9

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 117
  • Geopro SH9+SHB 500, 2x300m järvessä
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #16 : 19.02.07 - klo:09:51 »
Mielestäni aika ok hinta.
Itse maksoin 8450e SH9 + SHB500:sta  10/2005.  
Suhteessa siihen sait paljon huokeemmalla.
Ehkä minun olisi pitänyt kilpailuttaa enemmän silloin.

ps. Oletko harkinnut ottaa siihen alijäähdytintä? Itse ainakin näin jälkikäteen kaipaisin sitä.
« Viimeksi muokattu: 19.02.07 - klo:09:53 kirjoittanut SH9 »

Poissa Saunala

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #17 : 19.02.07 - klo:23:26 »
Kerrotko tarkemmin alijäähdyttimestä eli miksi kaipaat sitä kyselee vähemmän teknisesti suuntautunut rakentaja...
« Viimeksi muokattu: 19.02.07 - klo:23:26 kirjoittanut Saunala »

Poissa evt752

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 546
  • Ekowell EVT 752
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #18 : 20.02.07 - klo:08:36 »
Lainaus
Kerrotko tarkemmin alijäähdyttimestä eli miksi kaipaat sitä kyselee vähemmän teknisesti suuntautunut rakentaja...
Laita "Hae" -linkillä saatavaan hakulomakkeeseen sanoja "alijäähdytin", "alijäähdyttimellä", "alijäähdyttimen" jne (ei kuitenkaan kaikkia sanoja kerrallaan) niin saat alijäähdyttimen käyttökohteita.

Alijäähdyttimellä saatava enerkia on ilmaista, jos vaan maakierrossa riittää lämpöä. Sitä voi käyttää kohteisiin,  joissa riittää vähäisempikin lämpö, kuten vaikkapa terassin pitäminen sulana tms.

Poissa SH9

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 117
  • Geopro SH9+SHB 500, 2x300m järvessä
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #19 : 20.02.07 - klo:09:21 »
Olisin voinut laittaa sisäänkäynnin portaiden (kun joskus rakennan ne) sulanapidon alijäähdyttimen lämmöllä tapahtuvaksi.
Porrasrungon valuvalmistelussa olisin asentanut lämmitysputket ja niihin kierto alijäähdyttimestä. Siihen sitten pieni kiertopumppu jota olisi voinut vaikka termostaatilla ohjata ulkolämpötilojen mukaan.

Poissa TomiN

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Geopro SH13+SHAK1002 porskuttamassa
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #20 : 20.02.07 - klo:10:28 »
Lainaus
Olisin voinut laittaa sisäänkäynnin portaiden (kun joskus rakennan ne) sulanapidon alijäähdyttimen lämmöllä tapahtuvaksi.
Porrasrungon valuvalmistelussa olisin asentanut lämmitysputket ja niihin kierto alijäähdyttimestä. Siihen sitten pieni kiertopumppu jota olisi voinut vaikka termostaatilla ohjata ulkolämpötilojen mukaan.

Itse olen ajatellut samanlaista systeemiä. Ongelmana on se, että kun ei tiedä että kuinka paljon sitä energiaa riittää. Riittääkö se 2 m2 lämmitykseen vai 10 m2 lämmitykseen. Paljonkohan tehoa pitää varata neliölle betoniporrasta?

Poissa SH9

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 117
  • Geopro SH9+SHB 500, 2x300m järvessä
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #21 : 20.02.07 - klo:11:22 »
Lämpömääristä ei ole mitään tietoa. Olisikohan Geoprolla laskettu mitään arviota?
Fyysisesti näyttää pienemmältä värkiltä kuin lauhdutin joten ei sillä mitään mahdottoman suuria aloja lämmitä.

Minulla olisi ollut n. 3m2 porrasta lämmitettävänä eli pidettävä nollan yläpuolella eli vaatimukset ei ole päätähuimaavia.

Jälkiasennus ei taida vaan onnistua kuin kompuran irroittamalla joten se taitaa jäädä johonkin tulevaisuuteen.

Poissa TomiN

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Geopro SH13+SHAK1002 porskuttamassa
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #22 : 20.02.07 - klo:11:28 »
Lainaus
Lämpömääristä ei ole mitään tietoa. Olisikohan Geoprolla laskettu mitään arviota?
Fyysisesti näyttää pienemmältä värkiltä kuin lauhdutin joten ei sillä mitään mahdottoman suuria aloja lämmitä.

Minulla olisi ollut n. 3m2 porrasta lämmitettävänä eli pidettävä nollan yläpuolella eli vaatimukset ei ole päätähuimaavia.

Jälkiasennus ei taida vaan onnistua kuin kompuran irroittamalla joten se taitaa jäädä johonkin tulevaisuuteen.

Mutta mietin vaan että jos se pystyy lämmittämään vaikka 4 neliötä betonilaattaa -20 asteeseen asti, niin entäs jos tuleekin -30 pakkasta ja vetää litkut jäähän? Vai pitäisikö siellä kiertää samanlainen etanolineste kuin lämpökaivossa?
« Viimeksi muokattu: 20.02.07 - klo:12:30 kirjoittanut TomiN »

Poissa SH9

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 117
  • Geopro SH9+SHB 500, 2x300m järvessä
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #23 : 20.02.07 - klo:13:23 »
Alijäähdytyspiirin täyttövaiheessa laittaisin glykolia sekaan jotta saa pakkasenkestoa.

Poissa Tero

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 722
  • Maalämpöä 6/2004 asti.
Re: Hinta gallup vuodelle 2007
« Vastaus #24 : 20.02.07 - klo:13:37 »

Minulla 8-9 neliöö terassia  glykolikierrolla. Sulana pysyy.