Mulla lähtökohta oli se, että kun vuorokauden keskilämpötila tipahtaa alle 10°C pitää alkaa lämmittämään taloa ja viime talvena -20°C ulkolämpötilassa riitti n. 45°C kiertovesi. Tuolta pohjalta laitoin tämän taulukon perusteella käyräksi 0.74:

Nelitieventtiili antaa kuitenkin ulos yli 30°C vettä ja lämpötila kämpässä on kuitenkin nyt 24°C paikkeilla, vaikka olen tuota käyrää napsaus kerrallaan pudottanut, taitaa olla nyt 0.70 käyrä menossa. Eli jos nyt siirrän käyrää rivillä 721 -2°C, niin ymmärsinkö oikein, että tuo asetus pudottaa pyyntilämpötilaa kahdella astella? Eli käyrää pitäisi sitten jyrkentää, jotta se 45°C kiertovesi toteutuisi -20°C pakkasilla!?
Vähän kökkö tämmönen säätö systeemi... Eikös parempi olis semmonen, jossa kerrottaisiin kolme tavoitelämpötilaa kiertovedelle, esim ulkolämpötilan ollessa +10°C, -10°C ja -30°C ja pumppu piirtäisi omassa mielikuvituksessaan niiden välille käyrän. Ja jos -30°C asetus ei riitä, muutan vain sen pisteen kohtaa käyrällä, nythän käyrän siirto tai muutos vaikuttaa sitten koko säädettävään alueeseen

ja kun saan sitten pakkasilla lämmöt kohdilleen, joudun taas säätämään piiriä kun palataan vaikka nolla keliin

Vai enkö mä nyt vaan tajua