Ei sitä anturia mihinkään kannta/tartte siirtää, ei se ainakaan tuohon MLP paluun korkeaan aloituslämpötilaan vaikuta, on siinä nyt kumminkin ~1h lepojaksoja jolloin varmasti pohjalle kerääntyy paluun lämpöistä 'kylmää'...
Kyllä mä luulen että tuon pumpun paluumittaus nyt heittää, jos se alotus putois tuonne lämmityspaluitten tasolle niin sitten nuo käyrät olis kaikki ihan 'ymmärrettäviä'...eli tuon
paluumittauksen 15444:n vois jollain konstia tarkistaa-kalibroida, voi olla että ohjauksessa on joku aseteltava offset jo olemassa jolla asian voi korjata jos väärin on.
Sinänsä mun mielestä tuo kone puksuttaa ainakin nyt näillä keleillä hyvin ja harvakseltaan, käyntisuhde 50% ja <10 starttia per päivä ja matalalla alueella <35C eli hyvällä cop:illa.
Jos tuon koko tilavuuden 1800L yrittäis ottaa 'käyttöön', niin käynnit ja levot menis tosi pitkiksi ja sitä kautta kaivosta paluu jäähtyy käynnin aikana turhaan, ei kannata!
Tottahan toki tuota kokonaisuutta sais hiukan parannettua, ehkä pääsin cop4:een jos nyt on cop3.8 (vai muistanko oikein) muutamalla tuunauksella mutta lienee 'pähkinöitä' kokonaisuutta ajatellen ja kuinka
tuohon nyt kaikki saa onnistumaan se on toinen juttu. Ihan mielenkiintoinen tomonen tuunaus sinänsä jos omistajaa se kiinostaa...Nythän tuo pelaa tuo systeemi siellä varaajan alapäässä ja se vois pelata siellä yläpäässä jolloin varaajan keskilämpö tippuis alemmas, toisena sen pumpun kun sais liipaistua käyntiin Oumanilla tai shunttien asennolla niin se tarkoittais että 'viimetipassa' eli sekin pudottais varaajan lämpöä alas ja todennäköisesti varaajan pohjalla olis viileemmät lähtölämmöt. Eeehkä stoppi tuolla nykyisellä starttianturilla. Ja vielä hienotuunauksena lkv esilämitys tuosta isosta varaajasta niin vielä kerrostuis hiukan paremmin, mutta jos lkv riittää jo tuolla VLM:llä niin harrastuksen puolellehan nämä tuuningit kaikki menis. Jos jos parannus olis Cop3.8>4 niin se tarkoittais 0.2/3.8*5266kWh=277kWh*0,1€=28€/a ja 20a:ssa 554€

...ei tuolla ainakaan mitään tavaraa kauheesti ostella ja vaikka parannus olis 0.6 niin silti vain 1662€.
Kyllä se suurin säästöhyppäys on nyt jo tehty kun on maalämpö astunut kynnyksen yli