Käppyrää viime yöltä. Onneksi täytyy nousta välillä kuselle

Yöllä siis heräsin ja alakertaan tullessa ihmettelin vähän pumpun käyntiääntä. No käppyrää sitten katselemaan ja lämmitysmeno näytti 61c.
Siinä sitten kiroamaan ohjelmiston jotain bugii. Tuli sitten kumminkin otettua oikein kädellä kiinni menoputkesta ja kuumahan se oli kun grillimakkara kesällä.

Seuraava johtopäätös oli että ei jumankauta sehän tekee legionella kuumennusta kun olin tehdasasetuksilla leikkinyt Sunnuntain. Tekee siis legionella-ajoo vaikka kv lämmitys on estetty yöllä.

Valikkoja selaamaan ja ei päde mikään johtopäätös, kaikki säädöt ok.
Vika paikallistui ulkoiseen kv pumppuun.
Kävi nimittäin näin että vaihtovenaa vaihdettaessa Marras-Joulukuun vaihteessa pumpun tiivisteistä irtos vissiin joitain tonne lämmityskiertoon.
Roskien äänen kuuli aluksi, mutta ajattelin että kyllä ne jauhautuu tomuksi tuolla kierrossa.
Näin ei kuitenkaan ole käynyt vaan joku isompi pala tuolla täytyy vielä olla ja kyseinen tiivisteen pala pysäytti tuon ulkosen pumpun. Pumppu on pyörinyt ykkösnopeudella jo aika kauan ja nyt vaan sattu sitten jumittaa ton siipipyörän.
Roska seilaa tuolla kierrossa edelleen ja ei sitten millään mene hullunkierron jälkeiseen suodattimeen.
Suurin lämpö kilpistyi tuohon ulkoiseen pumppuun ja näin ollen lämmityskäyrästäkin tuli normaalin näköinen.
Ihmettelen vaan kun ei alkanut puskee hullunkieroon väärään suuntaan ja siten pysäyttänyt pumppua liian kuuman paluun johdosta. Tässä "testissä" oli lauhdutin kakkosella.
Tuli mieleen että voisihan tuota kökköö ottaa kiinni niin että ajelis käsikäytöllä lauhduttimen pumpulla ja pistäs pimeeksi ton ulkosen. Roska vaan ei tuu kierrosta mitenkään säännöllisesti vaan ihan miten sattuu.
Onko muita ehdotuksia?
[ylläpito on poistanut liitteen]